کد خبر: ۲۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۱

پایه های اقتدار ملی ایران بر روی شانه های مردم استوار است و انتخابات گسترده و پرشور نقش منطقه ای و جهانی ایران را ارتقا می دهد واکنون نام ایران در نظام بین المللی و دیپلماسی، مقاومت، نقش منطقه ای، موقعیت اقتصادی و جایگاه استراتژیک پیوند خورده است .

این موقعیت ویژه سبب شده است تا توجه جهانی به نقش آفرینی بزرگ تاریخی مردم ایران در این انتخابات جلب شود. مشارکت وسیع مردم در این انتخابات پیام جهانی مهمی دارد و باعث تثبیت جایگاه بین المللی ایران می شود. مشارکت، امید و فداکاری رمز ماندگاری و ثبات ایران است.

ایران کشوری برخوردار از ثبات و امنیت در منطقه ای ناامن و بی ثبات است، این امنیت و ثبات نه به علت وابستگی به قدرت خارجی بلکه به پشتیبانی مردم خود فراهم آمده است، عزت و اقتدار ایران ریشه در عمق جان مردم و ملیت و دین و تاریخ آنها دارد.

ایران متکی به خود است نه خارج، به خاطر دارم در آخرین انتخابات سراسری که در رژیم گذشته برگزار شد، منتخب شهر قم با هزار ترفند در نهایت تنها حدود پنج هزار رای داشت که تازه رقیب انتخاباتی اش مدعی بود که این فرد حدود هزار و 500 نفر از کارگران کارخانه های نساجی را از شهرهای دیگر به قم آورده است تا آرای خود را بالا ببرد.

این عدم مشارکت مردم شاهد بارز عدم مقبولیت رژیم بود، اما رژیم به نیروی مردم متکی نبود بلکه قدرت خود را از خارج می گرفت و لاجرم در برابر اراده مردم ایران برف بود و آفتاب تموز! وقتی مشارکت مردم گسترده باشد انسجام داخلی و وفاق ملی مستحکم تر می شود؛ آنگاه طمع خارجی یک طمع خام در برابر مردم پخته و فرهیخته مردم ایران است  .

رمز این کلام حکیمانه که حتی افرادی که نظام را هم قبول ندارند در انتخابات شرکت کنند همین است که امنیت، اقتصاد، و پیشرفت نیاز همگانی تک تک شهروندان است، چنانکه هیچ کس از خطرات ناامنی و جنگ و عقب ماندگی در امان نیست.

انتخابات مشارکتی همگانی است و منتخبین، نمایندگان همه مردم هستند نه فقط حامیان خود، در واقع انتخابات ساز و کاری است که منتخبین را از سطح محلی و جناحی به سطح ملی و همگانی ارتقا می دهد. بر این اساس، به هر میزان مشارکت مردم گسترده تر باشد نمایندگان از پشتیبانی بیشتر مردم برخوردار خواهند بود و این به معنای آن است که با نیازها و مطالبات مردم آشناترند.

بنابراین وقت خود را در مجلس به نیازهای اساسی مردم متمرکز خواهند کرد و همین مردم هم نمایندگان خود را با چشم تیزبین در طول مدت نمایندگی زیر نظر دارند. گردش مدنی قدرت اگر از طریق مشارکت مردم و انتخابات سالم انجام نشود لاجرم مسیر خشونت آمیز و بلکه انفجاری در پیش می گیرد.

در منطقه پرآشوب اطراف ایران، شرایط بسیار بحرانی و خطرناک است؛ در بعضی مناطق، اداره یک شهر و یا ده بستگی به حجم جعبه مهمات و میزان مصرف گلوله دارد. این نعمت بزرگی است که مردم ایران با بهره مندی از هوش تاریخی خود، صندوق رای را محل تعیین سرنوشت خویش قرار داده اند.

هفتم اسفند مردم با برگه های رای و با دل های بی کینه به سوی صندوق ها می شتابند و با آرامش و امید در آستانه بهار به استقبال نوروز می روند.مردم با مشارکت گسترده خود ثابت می کنند که انتخابات پیوستن است نه گسستن، رقابت است نه خشونت و شعور است نه شرارت. این مشارکت وسیع و هوشمندانه است که جایگاه جهانی ایران را در گسترش صلح و دوستی و امنیت تثبیت می کند.

* سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار