«محسن پورسیدآقایی» مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و «نیکو گریگوری واربافت» مدیرعامل شرکت «دی.بی.آی-DBI» آلمان عصر سه شنبه در حضور وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران این تفاهمنامه را امضا کردند.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: با امضای این تفاهمنامه همکاری راه آهن ایران و آلمان در زمینه اصلاح سیستم ها، نرم افزارها و ساختارهای سازمانی در راه آهن ایران آغاز می شود تا بتوانیم همانند راه آهن آلمان ساختارهای مناسب را در ایران سازماندهی کنیم.
پورسیدآقایی افزود: پیش از امضای این تفاهمنامه کارشناسان راه آهن دو کشور برای تبادل تجربه مذاکره هایی داشتند و امروز این تفاهمنامه بین راه آهن های دو کشور امضا شد.
وی گفت: با اجرای این تفاهمنامه و تغییر ساختارهای راه آهن ایران شاهد تحول بنیادین در حوزه های مختلف حمل و نقل کالا و مسافر در راه آهن خواهیم بود.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد «با ارتقای توانمندی های راه آهن در بخش های آموزش نیروی انسانی و بازنگری سیستم های مهندسی، این شرکت توان رقابت در سطح جهانی را پیدا می کند».
وی ادامه داد: در پی این موافقتنامه قراردادهایی امضا می شود و با توجه به بازدیدهای نمایندگان شرکت دی.بی.آی پیشنهادهایی برای چگونگی تغییر ساختار راه آهن ارائه می شود.
پورسیدآقایی اعلام کرد همسو با این تفاهمنامه 83 پروژه اجرا می شود.
وی گفت: امضای 83 قرارداد برای هر یک از 83 پروژه، بسیار اشتباه است که به شکست می انجامد. بنابراین راهبرد ما اولویت بندی پروژه ها بر پایه سه شاخص «ارزش پروژه، زمان و دشواری های آن» است.
پورسیدآقایی اعلام کرد همه این پروژه ها در دو سال اجرا می شود.