کد خبر: ۲۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶
رئیس کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران گفت: در دوران پساتحریم، برای ما این فرصت فراهم است تا بتوانیم صادرات خدمات مهندسی و نرم افزار داشته باشیم.
بهناز آریا  افزود: دوران پساتحریم فرصت مناسب را برای ما ایجاد کرده تا از تولید دانش بومی، برای صادرات خدمات مهندسی استفاده بهینه کنیم .
وی ادامه داد: ما در دوران تحریم در حوزه صادرات نرم افزار حرفی برای گفتن نداشیم و عمده تولیدات ما در این زمینه در داخل کشور استفاده می شد.
آریا، وجود نرم افزارهای مختلف خارجی را که سال ها تجربه جهانی دارند و برپایه استانداردهای جهانی به یک برند در این حوزه تبدیل شده اند، مهمترین تهدید برای شرکت های داخلی اعلام کرد و گفت: این شرکت ها قصد ورود به بازار ایران را دارند و حفظ بازار داخلی در مقابل آنها کار سختی است که با مدیریت صحیح قابل انجام است.
عضو سازمان نظام صنفی استان تهران با اشاره به اینکه حمایت دولت از نرم افزارهای داخلی باید افزایش یابد، اظهار کرد: روند فعالیت شرکت های نرم افزاری با بهره گیری از دانش بومی باید توسعه یابد تا شاهد افزایش فعالیت های شرکت های این حوزه باشیم.

** ما نباید صرفا مصرف کننده نرم افزارهای خارجی باشیم
وی بر لزوم مشارکت شرکت های ایرانی با شرکت های خارجی به منظور افزایش توان مجموعه های داخلی تاکید کرد و گفت: ما به هیچ وجه نباید فقط مصرف کننده صرف نرم افزارهای خارجی باشیم .
رئیس کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران شرط اساسی مشارکت با شرکت های خارجی را انتقال دانش اعلام کرد و گفت: مشارکت باید در راستای انتقال دانش جهانی و دستیابی به دانش بومی انجام گیرد.
وی با اشاره به این که ما در موضوع امن سازی نرم افزارها باید کارهای بزرگیی انجام دهیم ، افزود: اگر قرار باشد در دنیای خارج از ایران، حرفی برای گفتن داشته باشیم باید نرم افزارها را مطابق استانداردهای جهانی تولید و امن کنیم.
آریا افزود: باتوجه به شتاب فناوری های مدرن، لازم است تولید نرم افزارهای داخلی با بهره گیری از دانش بومی و مطابق استانداردهای جهانی انجام گیرد تا ضمن حفظ بازارهای داخلی وارد بازارهای منطقه ای و بین المللی شویم.
وی ادامه داد: با تحقق این موضوع مهم، علاوه به پوشش بازار داخلی، می توانیم نرم افزارهای تولید داخل را در سطح کیفی استانداردهای جهانی صادر و خدمات مهندسی مرتبط را نیز ارائه کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: