"حسین فلاح جوشقانی"در پاسخ به این سوال که "آیا در آستانه فرا رسیدن ایام نوروز 95 این احتمال وجود دارد که با از سرگیری فعالیت اپراتورها در زمینهی مکالمات نامحدود موافقت شود؟"، اظهار کرد: تاکنون اپراتورها در این زمینه پیشنهادی ارائه نکردهاند.
مدیر بررسیهای فنی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با تاکید بر اینکه قطعا لازم است پیش از اجرای طرحهای تشویقی، اپراتورها جزئیات آن را به رگولاتور اطلاع دهند، گفت: البته طبق پروانه اپراتورها اینگونه نیست که لازم باشد اپراتور برای ارائه هر طرح تعرفهای، از ما تاییدیه داشته باشند.
وی ادامه داد: قطعا اپراتورها میتوانند همین حالا هم در چارچوب پروانه خود به ارائه طرحهای مختلف بپردازند، چرا که ما در این زمینه تعیین تکلیف نمیکنیم و این امکان وجود دارد که اپراتورهای مختلف تخفیفهای متنوعی را برای مشترکان در نظر بگیرند.
به گفته او این موضوع نیز به بازاریابی و مارکتینگ آنها بستگی دارد و ما تنها برای آنها این شرط را در نظر گرفتهایم که کیفیت خود را کاهش نداده و اطلاعرسانی دقیق و شفافی برای مشترکان داشته باشند و چارچوبهای پروانه خود را رعایت کنند.
فلاح همچنین یادآور شد: بحث توقف سرویس مکالمات نامحدود هم زمانی اعلام شد که به دلیل افزایش ترافیک و کاهش کیفیت خدمات اعتراضاتی به سازمان منعکس شد.
وی عنوان کرد: به دنبال طرح این گلایهها سازمان تنظیم مقررات از اپراتورها خواست اطلاعات مربوط به تاثیر این طرح در شبکه خود را اعلام کنند تا ما بدانیم که به عنوان مثال چه تعداد از مشترکان از این طرح استفاده کردهاند، اجرای چنین طرحهایی چه اندازه در کیفیت شبکه تاثیر گذاشته و چه درآمدی برای اپراتور به همراه داشته است؟
مدیر بررسیهای فنی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ادامه داد: در آن مقطع هم بحث ما این نبود که جلوی اجرای این طرح گرفته شود، بلکه ما بر این نکته تاکید داشتیم که باید شرایط اجرای طرحها به گونهای باشد که موجبات نارضایتی مشترکان از خدمات اپراتور را به همراه نداشته باشد.
فلاح جوشقانی افزود: ما از خود اپراتورها درخواست کردیم که اطلاعات مربوطه را برای سازمان تنظیم مقررات ارسال کنند. تاکنون نیز یکی از اپراتورها این اطلاعات را به سازمان فرستاده است. برای ایام عید نیز قطعا سازمان تنظیم مقررات و اپراتورها نگاه مثبتی به طرحهای تشویقی خواهند داشت و در شرایطی که اپراتور امکان ارائهی طرحهایی با قیمت مناسب و حفظ کیفیت و رضایت مردم را داشته باشد، رگولاتور ممانعت نخواهد کرد.
وی ادامه داد: البته باید به این مساله توجه داشت که برای ارائه طرحهایی از این دست لازم است ابتدا زیرساختهای مربوطه از سوی اپراتور فراهم شود که در این زمینه نیز ما جلسات متعددی با اپراتورها داشتهایم تا به این نتیجه برسیم که چگونه میتوان با حفظ کیفیت طرحهای خوبی ارائه داد تا چه در ایام عید و چه ایام پس از آن، مشترکان بتوانند از تخفیفهای اپراتور نیز بهرهمند شوند.
فلاح جوشقانی در عین حال از همکاری اپراتورها برای تهیه چارچوبی خاص برای طرحهای تشویقی خبر داد و گفت: در این قالب تلاش داریم در عین حفظ کیفیت، ضرری هم به سایر اپراتورها وارد نشود.
مدیر بررسیهای فنی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در پایان یادآور شد: نکتهی دیگر آنکه، در خصوص طرحهای تشویقی هم، هیچ کشوری در دنیا اینگونه نیست که این طرحها را به طور تمام مدت ارائه کند، به هر حال طرحهای تشویقی مربوط به یک دوره زمانی خاص میشوند و در زمان ارائه آنها باید مشترک به طور شفاف بداند که تفاوت این سرویس با شرایط عادی از چه قرار است.
منبع:ايسنا