کد خبر: ۲۸۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
رئیس اتاق بازرگانی ایران:
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: با توجه به ظرفیت های بالقوه دو کشور چشم انداز روشنی در ماه های آینده قابل پیش بینی است و این نوید را می دهد که ارتباط دو کشور بهتر از این خواهد شد.
محسن جلال پور گفت: روابط اقتصادی دو کشور در قرن نهم در بخش حمل و نقل و بانک توسعه یافت و در سال 1252 هجری شمسی یعنی 140 سال پیش عهدنامه ای بین ایران و سوئیس به امضاء رسید که نشان از روابط تاریخی بین دو کشور است.

این در حالیست که با فراز و نشیب هایی نسبت به سایر کشورهای اروپایی همراه بوده اما این روابط روابط دوستانه بوده است.

وی در ادامه از میزبانی کشور سوئیس در گروه 1+5 که در ذهن بسیاری از ایرانیان خاطره خوبی برجای گذاشته، خبر داد و اظهار کرد: اتاق بازرگانی ایران و سوئیس همواره فعال بوده و فعالین اقتصادی دو کشور موقعیت خوبی را برای فعالان اقتصادی در آینده رقم می زنند.

جلال پور در ادامه از کمرنگ شدن روابط اقتصادی دو کشور خبر داد و عنوان کرد: با توجه به ظرفیت های بالقوه دو کشور چشم انداز روشنی در ماه های آینده قابل پیش بینی است و این نوید را می دهد که ارتباط دو کشور بهتر از این خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه از وجود بانکها در سوئیس که می تواند راهگشای اقتصادی بین دو کشور و کشورهای دیگر باشد، خبر داد و گفت: این امر سبب شده که فعال سازی بانکها بیشتر شده و روابط با سوئیس این امر را هموار می کند.

به گفته جلال پور، وجود استمرار پزشکی و شیمیایی، صنایع غذایی، سرمایه در صنایع، اشتغال و ... می تواند مورد توجه فعالان اقتصادی دو کشور باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: