کد خبر: ۲۹۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از نشستن نخستین پرواز جزیره «هندورابی» تا پایان امسال خبر داد.
 علی اصغر مونسان بیان کرد: یکی از اهداف ما این است که پروژه‌های گردشگری کیش را افزایش دهیم. برای اولین بار زیرساخت‌های گردشگری جزیره هندورابی که یکی از چهار جزیره زیر مجموعه مناطق آزاد است را بعد از انقلاب اسلامی راه اندازی می‌کنیم.

او ادامه داد: بیش از هفتاد درصد اسکله جزیره هندورابی پیشرفت فیزیکی داشته یک طرح جامع با مشاور آلمانی تعیین و تدوین شده‌، آب شیرین در آن راه اندازی شده و همچنین هتل آن نیز در حال راه اندازی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: امروز بر کسی پوشیده نیست که صنایع گردشگری یکی از پررونق‌ترین صنایع در کشورها به حساب می‌آید، آمار گردشگری بالغ بر یک میلیارد ودویست میلیون نفر در دنیا نشان می‌دهد که کشورها توجه ویژه‌ای به گردشگری دارند.

مونسان با بیان این‌که کشورهای دیگر مجبور هستند میلیاردها دلار خرج کنند تا جاذبه‌هایی را برای گردشگران ایجاد کنند اما در ایران این جاذبه‌ها فراهم است و ما باید تنها زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم.

او ادامه داد:حدود 18 جزیره در خلیج فارس شرایطی فراهم کرده تا با استفاده از آن آمار گردشگری را افزایش دهیم. اما متاسفانه از این جزایر، فقط جزیره کیش و بعد از آن قشم این امکانات را دارند. امیدواریم در دولت تدبیر و امید به سرعت عقب ماندگی‌های سال‌های گذشته را جبران کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه سالانه یک میلیون و 700 گردشگر از جزیره کیش بازدید می‌کنند، گفت: عمده این گردشگرها خارجی‌ هستند و امیدوارم پس از شرایطی که بعد از تحریم به وجود می‌آید بتوانیم آمار گردشگری جزیره کیش را افزایش دهیم.

مونسان تاکید کرد: سعی کردیم در دو سال گذشته پروژه‌های مختلفی در حوزه عمران و شهری در جزیره کیش اضافه کنیم. یکی از اهداف ما این است که با این پروژه‌ها زمان گردشگری در کیش را افزایش دهیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: