کد خبر: ۲۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: دولت هدف گذاری کرده تا متقاضیان خرید مسکن حداکثر 50 درصد قیمت یک واحد مسکونی را از طریق تسهیلات دریافت کنند.
حامد مظاهریان شامگاه چهارشنبه در آئین اختتامیه هفتمین همایش مقررات ملی ساختمان که در بندرعباس برگزار شد، با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار برای افزایش سقف تسهیلات مسکن، افزود: در برنامه ریزی ما این افزایش تسهیلات باید بتواند 50 درصد قیمت مسکن را پوشش دهد.
وی اظهار داشت: در راستای حمایت از مردم برای خرید مسکن نیاز است نرخ تسهیلات مسکن از 14 درصد فعلی کاهش و مدت زمان بازپرداخت افزایش یابد که امیدواریم با افزایش قدرت وام دهی بانک ها این امر محقق شود.
وی با بیان اینکه افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن همواره مورد حمایت این وزارتخانه است، بیان داشت:پرداخت تسهیلات مسکن از جمله استراتژی های مهم این وزارتخانه برای گسترش بازار رهن است.
مظاهریان خروج بازار مسکن از رکود را یکی از نتایج افزایش وام عنوان کرد و گفت: قطعا این روند به تولید بیشتر در بخش مسکن منجر خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: بخش مسکن یک بخش کاملا غیر دولتی باقی مانده و در چنین وضعیتی نقش دولت تسهیل گری است و باید کمک کند تا امکانات گسترش بیشتر مسکن فراهم شود.
مظاهریان در این مراسم با اشاره به انتخاب بندرعباس به عنوان دبیرخانه دائمی بتن کشور، تاکید کرد: با تصویب آئین نامه کنترل ساختمان، نقش سازمان های نظام مهندسی بسیار مهم خواهد بود.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: باید بتوانیم با مشارکت همه عوامل مرتبط با ساخت و ساز در راستای اعتلای ساخت و ساز حرکت کنیم.
هفتمین همایش مقررات ملی ساختمان از روز سه شنبه 11 اسفند در بندرعباس آغاز و امروز چهارشنبه به کار خود پایان داد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار