کد خبر: ۲۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اطلاع رسانی در حوزه سامت نباید به اعتماد عمومی ضربه بزند و لذا حقایق را باید بر اساس مصالح و منافع ملی بیان کرد.
سید حسن قاضی زاده هاشمی شامگاه پنجشنبه در آیین افتتاح اولین دوره پودمانی خبرنگاران حوزه سلامت در اصفهان گفت: خبرنگاری از جمله فعالیت های پر مخاطره ، سخت و حساس است لذا سنجش نیازهای مردمی و شرایط جامعه درشیوه های اطلاع رسانی نقشی مهم دارد.
وی اظهار کرد: جامعه ما اکنون نیاز به امید دارد و رسانه های می توانند در این زمینه نقشی بزرگ ایفا کنند.و این درحالیست که گاهی جذب مخاطب به هر قیمتی از جمله با ضربه زدن به صداقت حرفه ای در رسانه ها اعم از رسانه ملی و سایر رسانه ها دیده می شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: هر چند بخشی از بد اخلاقی ها در جامعه به واسطه رفتار مسوولان است ولی دامن زدن برخی رسانه ها و خبرنگاران و حاشیه سازی های آنها به جو بی اعتمادی عمومی مردم به مسوولان کمک می کند.
وی با بیان اینکه ترور شخصیت یکی از بزرگترین ظلم ها است، افزود: در بسیاری مواقع آبروی انسان ها توسط رسانه هایی که با پول بیت المال فعالیت می کنند، براحتی ربخته می شود و آماج دروغ، تهمت و نسبت ها ناروا قرار می گیرند.
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: قلم و زبان باید در راستای اخلاق مداری و مصالح ملی باشد و باید از حق مردم با متانت و درستی دفاع کرد.
وزیر بهداشت و درمان صداقت را لازمه اطلاع رسانی مناسب دانست و گفت: آنچه را نمی دانیم نباید بگوییم و آنچه می دانیم باید در راستای ارتقای فرهنگ عمومی سلامت و منافع ملی به مردم گفته شود و تاجایی مسائل بیان شود که اثر عکس نداشته باشد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ارتباط مسوولان به ویژه در حوزه سلامت با رسانه ها و خبرنگاران کلیدی و مهم است.
وی اظهار کرد: حقوق شهروند حکم می کند که مسوول پاسخگو باشد و در حوزه سلامت علاوه بر پاسخگویی پیشگیری نیز باید وجود داشته باشد که رسانه ها در این بخش نیز می توانند فعال باشند.
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: پیشگیری در این بخش ممکن نیست جز با ارتقای دانش مردم و افزایش آگاهی ها و هشدارها که کلید آن در دست رسانه ها است.
وی به رشد فناوریهای نوین ارتباطی اشاره کرد و افزود: افزایش رسانه ها، تکثر و تنوع آنها می تواند نقش مهمی در دفاع از حقوق مردم داشته باشد.
وی به اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: امروز 24 میلیون نفر زیر پوشش طرح پزشک خانواده قرار گرفته اند و در دور دست ترین مناطق مرزی مانند سیستان و بلوچستان نیز کمبود پزشک نداریم.
اولین دوره پودمانی خبرنگاران حوزه سلامت در سطح خاورمیانه پنجشنبه شب با هدف ارتقای دانش خبرنگاران در حوزه پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: