کد خبر: ۲۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
گمرک ایران اعلام کرد : مجوز ترانزیت محموله‌های گیاهی ، لازم و ارسال محموله های میوه به مناطق آزاد و ویژه ممنوع است.
  دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک ایران با صدور بخشنامه‌ای ضمن الزامی کردن دریافت مجوز قبلی ترانزیت محموله‌های گیاهی اعلام کرد: عبور خارجی انواع میوه صرفاً با تودیع ضمانت‌نامه بانکی معتبر میسر است و از ارسال محموله های میوه به مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی جلوگیری خواهد شد.

روابط عمومی گمرک ایران اعلام کرد : با توجه به بخشنامه سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی مبتی بر "لزوم کنترل و نظارت بیشتر بر ترانزیت خارجی محموله‌های گیاهی با ریسک زیاد و نیاز به اخذ مجوز قبلی از ان سازمان ، به ‌منظور اطمینان بیشتر از عدم رسوب احتمالی این‌‌گونه محمولات ، مقرر است مأموران قرنطینه گیاهی مستقر در گمرکات ضمن بازدید دقیق همه محموله‌های عبوری ، اعم از ورودی و خروجی نسبت به ثبت موارد ورود و خروج مربوط به هر مجوز اقدام کنند.

بنابراین صدور مجوزهای بعدی جهت شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی منوط به ارائه جداول تکمیل شده از سوی مأموران قرنطینه خواهد بود.
ضمناً پیرو تأکیدات مقامات عالی کشوری به‌منظور جلوگیری از رسوب و قاچاق کالاهای عبور خارجی میوه و تره‌بار، خشکبار، تنقلات و شکلات و کالاهای همانند، ضروری است 
همه کالاهای موصوف عیناً در مبدأ و مقصد فک پلمپ و ارزیابی شود و در صورت انطباق کالا با اسناد و دارا بودن مجوزهای قانونی نسبت به عبور آنها اقدام شود .
تا اطلاع بعدی ، عبور خارجی انواع میوه صرفاً با تودیع ضمانت‌نامه بانکی معتبر موضوع ماده 10 قانون امور گمرکی میسر است و از ارسال محمولات مذکور به مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی جلوگیری می شود.
برچسب ها: گمرك ، ميوه ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر: