کد خبر: ۲۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۲
سخنگوی وزارت امور خارجه بر اراده این وزارتخانه جهت استفاده از توانمندی های بخش ها و سازمان های غیردولتی تاکید و یادآوری کرد دیپلماسی عمومی ناظر بر استفاده از نقش مردم در عرصه روابط خارجی است.
به گزارش تجارت آنلاین از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، حسین جابری انصاری امروز -شنبه- در دیدار روسای انجمن های دوستی ایران و سایر کشورها با بیان این مطلب بر اراده وزارت امور خارجه جهت استفاده از توانمندی های بخش ها و سازمان های غیردولتی تاکید کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: امروزه در جهان چندین دهه از ایفای نقش موفق سازمان های مردم نهاد به ویژه انجمن های دوستی در سیاست خارجی می گذرد و این امر در جمهوری اسلامی ایران نیز در حال بازیابی و توسعه است.
جابری انصاری با تاکید بر اهمیت نقش سازمان های مردم نهاد در تعمیق همکاری ها میان ملت ها، به سیاست های حمایتی وزارت امورخارجه از فعالیت های انجمن های دوستی اشاره و این انجمن ها را به عنوان ظرفیتی قابل توجه برای تامین اهداف و منافع ملی کشور توصیف کرد.
در این دیدار که در محل وزارت امورخارجه صورت گرفت ایفای نقش بیشتر انجمن های دوستی در ارتقاء سطح همکاری های جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهای جهان در دوران پسابرجام به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
همچنین در این دیدار، روسا و نمایندگان انجمن های دوستی به ارائه پیشنهادات و نظرات خود در خصوص تقویت همکاری ها در موضوعات گوناگون با دیگر کشورها پرداختند و نقطه نظرات خود را برای استفاده هر چه بیشتر از فرصت های بین المللی و ظرفیت های ملی در جهت بسط دوستی میان ملت ها مطرح کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر: