کد خبر: ۲۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۷
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر واردات پیاز از مبادی رسمی همزمان با برداشت پیاز در جنوب استان را تکذیب کرد.
سید یعقوب موسوی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این شایعات فقط توسط افراد سودجو و دلالان مطرح می شود که می خواهند پیاز را با قیمت ناچیز در منطقه خریداری کنند و با چندین برابر در بازارهای کشور بفروشند.
وی تصریح کرد: با توجه به بروز سرما در اوایل برداشت پیاز در جنوب کرمان برداشت این محصول به کندی صورت گرفت و باعث افزایش قیمت در بازارهای کشور شد.
وی گفت: با همکاری کشاورزان پیازکار جنوب کرمان در زمینه برداشت محصول و تامین پیاز بازارها قیمت به حد معمول خود رسید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان از کشاورزان و مردم خواست به این گونه شایعات توجه نکنند و اخبار را از مراجع رسمی پیگیری کنند.
وی اضافه کرد: پیاز در جنوب استان کرمان در دو مرحله کشت می شود که شامل کشت نوبت اول و کشت طرح استمرار (خارج از فصل) است.
موسوی گفت: برداشت محصول پیاز نوبت اول از ابتدای دی ماه آغاز می شود و تا پایان بهمن ادامه دارد که در نوبت اول این محصول دو هزار و 450 هکتار سطح زیر کشت بوده و تاکنون 70 درصد آن برداشت شده است.
وی افزود: در طرح استمرار (خارج از فصل) نیز سه هزار و 600 هکتار کشت شده است و برداشت آن از اسفندماه سال جاری آغاز می شود.
وی به اقلیم خاص جنوب استان کرمان اشاره و تصریح کرد: کاشت و برداشت محصول پیاز در جنوب کرمان همزمان انجام می شود که البته منحصر به فرد است.
جنوب کرمان متشکل از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، کهنوج، رودبار جنوب، قلعه گنج و منوجان، سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: