کد خبر: ۲۹۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۵
کنفرانس اقتصادی «بررسی فرصت ها و چالش های اقتصادی ایران» روز چهارشنبه با حضور «محمد نهاوندیان» رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران در لندن گشایش خواهد یافت.
این کنفرانس یک روزه قرار است ساعت 9 صبح روز چهارشنبه (19 اسفند) با حضور شماری از مقامات و فعالان اقتصادی ایران و انگلیس، تحلیل گران و مشاوران اقتصادی در هتل «لندمارک» لندن گشایش یابد.
براساس برنامه اعلام شده، «محمد نهاوندیان» معاون رئیس جمهور، «پیمان قربانی عقیل آبادی» معاون اقتصادی بانک مرکزی ایران، «ساجد جاوید» وزیر امور تجارت انگلیس، لرد «نورمن لامونت» فرستاده ویژه تجاری دیوید کامرون به ایران و «مهدی کرباسیان» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از جمله سخنرانان این کنفرانس هستند.
در بخش صبحگاهی این کنفرانس «چشم انداز اقتصادی و ژئوپلیتیک ایران»، «تحریم ها و روند گشایش آنها»، «خدمات مالی و روند اصلاح ساختار مالی» و «راهبرد سرمایه گذاری در ایران» محور اصلی مباحث سخنرانان خواهد بود.
بخش عصرگاهی این کنفرانس نیز شامل موضوعاتی همچون «منابع طبیعی ایران و رقابت پذیری»، «فرهنگ بازار مصرف در ایران» و «ظهور فناوری ایران» خواهد بود.
روزنامه فایننشال تایمز به عنوان میزبان این کنفرانس، هدف از این گردهمایی اقتصادی را بررسی گام های مورد نیاز برای تغییر صحنه اقتصادی ایران، در پی برداشته شدن تحریم های بین المللی علیه تهران خوانده است.
این روزنامه می افزاید: 'ایران کشوری پر برکت است. این کشور علاوه بر منابع گسترده نفتی، فرهنگ پویایی دارد که آن را به کشوری «نه فقط نفت خیز» بدل کرده است.'
فایننشال تایمز نوشت: جمعیت جوان و زیرک ایرانی این قابلیت را دارند که کشورشان را به سمت دنیای مدرن سوق دهند.
این روزنامه با اشاره به برداشته شدن تحریم های بین المللی علیه ایران افزود: درحالی که شرایط اقتصادی ایران رو به بهبودی است این سووال برای سرمایه گذاران مطرح می شود که چه گام هایی را بایستی برای ورود به بازار ایران طی کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: