کد خبر: ۲۹۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
وزیر ارتباطات: نباید حاکمیت در امر شبکه های اجتماعی مقابل مردم قرار گیرد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برخوردهای سلیقه ای با شبکه های اجتماعی را نامناسب خواند و گفت: نباید حاکمیت خود را در امر شبکه های اجتماعی مقابل جوانان و مردم قرار دهد.
«محمود واعظی» عصر سه شنبه در نشست تخصصی «شبکه های اجتماعی و تلویزیون های تعاملی اینترنتی (او.تی.تی ها)» در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد باید برخوردهای سلیقه ای با شبکه های اجتماعی ساماندهی شود.
فناوری او.تی.تی (Over The Top) به هرگونه خدمت و محتوای ویدئویی گفته می شود که از طریق اینترنت و توسط یک ابزار انتهایی همچون جعبه های مبدل مخصوص (STB: Set Top Box) به کاربر نهایی می رسد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد تا زمانی که ترس از فعالیت در داخل وجود داشته باشد کار خوبی ارائه نمی شود و گفت: تا زمانی که یک کار مناسب ارائه شود از فعالیت های آغازین شبکه های اجتماعی حمایت می شود. 
وی خواستار آن شد که فعالان شبکه های اجتماعی داخلی با مطالعه شیوه فعالیت شبکه های خارجی بهترین روش ها را یافته و بر اساس آن عمل کنند. 
وزیر ارتباطات گفت: باید ابتدا مسائل داخلی را حل کرد و سپس کارایی شبکه های اجتماعی داخلی را افزایش داد. 
وی تاکید کرد ابتدا باید درباره مسائل فنی- حقوقی و پهنای باند به فعالان این بخش اعتماد داد و افزود: فعالان شبکه های اجتماعی داخلی سپس باید با اعتمادسازی مردم را به سوی خود جذب کنند. 
واعظی اضافه کرد: وقتی مردم به سوی شبکه های اجتماعی داخلی جذب شدند و اعتماد کردند، سپس می توان در برابر هر شبکه اجتماعی خارجی ایستاد و با آن برخورد کرد. 

** چارچوب نهایی برای ضابطه مند شدن حضور اپراتورها و OTT ها 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران در این نشست تخصصی گفت: چارچوب نهایی برای ضابطه مند شدن حضور اپراتورها و او.تی.تی ها در کنار یکدیگر تبیین می شود تا مفهوم برد- برد شکل بگیرد. 
«علی اصغر عمیدیان» افزود: چالش های راه اندازی شبکه های اجتماعی داخلی و مدل های کسب و کار آنها استخراج شده است. 
وی گفت: موضوع هایی مانند اقتصاد سرمایه گذاری، مسائل فنی و زیر ساخت ها، مقررات و قانونگذاری و امنیت در این نشست مورد بحث قرار گرفت و نمایندگان بخش ها نظر خود را عنوان کردند. 
عمیدیان حضور او.تی.تی ها را عامل توسعه خدمات و افزایش بهره وری اپراتورها دانست و افزود: از آغاز دولت یازدهم در این زمینه مطالعاتی صورت گرفت و مدلی روی سایت سازمان تنظیم قرار داده شد که منتظر دریافت نظر اهل فن در این باره هستیم. 
نشست تخصصی «شبکه های اجتماعی و تلویزیون های تعاملی اینرنتی (او.تی.تی ها)» عصر امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این وزارتخانه برگزار شد. 
نام:
ایمیل:
* نظر: