کد خبر: ۲۹۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
مدیرعامل آبفای روستایی تهران :
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران گفت: آب شرب روستاهای استان تهران اکنون نیترات ندارد ولی شاید تابستان سال آینده این مورد مشاهده شود.
رضا پوررجب  در پاسخ به این سئوال که مدیر عامل آبفای کشور اعلام کرده است آب شرب برخی روستاهای تهران و پاکدشت و ورامین نیترات دارند، گفت: آب شرب هیچ روستایی در استان تهران مشکل نیترات ندارد و اتفاقاً پاکدشت و ورامین از سد ماملو آب دریافت می‌کنند.

وی افزود: در تابستان سال گذشته در شهرری حدود 35 لیتر در ثانیه آب از آبفای شهری دریافت کردیم و خوشبختانه فعلاً آب شرب روستاهای تهران تغییرات ندارند.

پوررجب در پاسخ به این سئوال که پس فعلا این آب‌ها نیترات ندارند،گفت: ممکن است در تابستان بارش ها کاهش یابد و افت آب‌های سطحی و زیرزمینی را شاهد باشیم بنابراین شاید نتیرات در روستاهای استان تهران را داشته باشیم.

هفته گذشته حمید رضا جانباز مدیر عامل آبفای کشور اعلام کرد که در اطراف تهران و روستاهای پاکدشت و ورامین مشکل نیترات آب داریم.

*مرحله اول کمک 52 میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی به تهران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران در پاسخ به این سؤال که سهم تهران از اختصاص 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای کمک به آبرسانی روستایی چه میزان تعیین شده است، گفت: استان تهران مرحله اول دریافت سهمیه از 500 میلیون دلار را که حدود 52 میلیارد تومان بود دریافت کرد.

وی افزود:‌ این اعتبار برای تجهیز و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی تهران هزینه خواهد شد و مجتمع‌هایی که بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند از این اعتبار استفاده خواهند کرد.

به گفته وی، کار تکمیل مجتمع‌های آبرسانی ملارد، کوثر، شهید تهرانی، جامکاران، پاکدشت و قشلاق شروع شده است.

منبع:فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: