کد خبر: ۲۹۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
زنگنه در دیدار همتای روس خود اعلام کرد:
وزیر نفت به آمادگی تهران و مسکو برای همکاری در بازار جهانی انرژی اشاره کرد و گفت: ایران و روسیه به عنوان دو تولیدکننده بزرگ نفت و گاز می توانند در بازار جهانی انرژی همکاری کرده و تاثیرگذار باشند.
بیژن زنگنه عصر دوشنبه در دیدار با الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه افزود: ایران در یک سیاست پایدار، همکاری راهبردی و درازمدت با روسیه به ویژه در بخش انرژی را پیگیری می کند.
وی اضافه کرد: در شرایطی که تحریم های ظالمانه علیه ایران برداشته شده فرصت مناسبی برای همکاری شرکت های نفت و گاز دو کشور فراهم شده است.
وزیر نفت ادامه داد: ایران و روسیه می توانند در بخش بازرگانی نفت و گاز و سواپ با یکدیگر همکاری موثر داشته باشند.
زنگنه گفت: امیدواریم بزودی شاهد حضور فعال شرکت های روسی در پروژه های نفت و گاز ایران باشیم.
الکساندر نواک شامگاه یکشنبه در راس یک هیات عالی رتبه اقتصادی وارد تهران شد.
نواک که ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه را برعهده دارد علاوه بر وزیر نفت قرار است با شماری دیگری از وزیران و مقام های اقتصادی کشورمان نیز دیدار و گفت وگو داشته باشد.
گفته می شود وزیر نفت روسیه قرار است در این دیدار درباره چگونگی همکاری ایران با طرح موسوم به فریز نفتی و برگزاری جلسه اضطراری اوپک و روسیه نیز گفت و گو کند.
به گزارش ایرنا، ارزش مبادلات تجاری ایران و روسیه در سال 2014 با پنج درصد رشد نسبت به سال پیش از آن به یک میلیارد و 700 میلیون دلار نزدیک شده است.
تحریم های اروپا علیه روسیه و همچنین مناقشات مسکو و آنکارا، فرصت صادرات کالاهای ایرانی به این کشور را افزایش داده است.
کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور آبان ماه امسال در روسیه توافق کردند ارزش روابط اقتصادی تهران و مسکو را از نزدیک به دو میلیارد دلار کنونی به 10 میلیارد دلار در آینده ای نزدیک افزایش دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر: