سیدمحمد هاشمی روز سه شنبه اظهار داشت: سال های گذشته این شرکت موفق شد سرانه مصرف بخش خانگی را از دو هزار و 800 به دو هزار و 400 کیلو وات کاهش دهد.
به گفته این مقام مسئول، افزایش چهار درصدی تعداد مشترکان در سال، سبب رشد کم مصرف در این بخش است.
وی افزود: براساس استانداردهای تعریف شده در بخش صنعت، سعی در اصلاح الگوی مصرف شده و امید می رود با بهبود شرایط صنایع، این بخش با مدیریت صحیح، بخش بیشتری از مصرف را به خود اختصاص دهد.
هاشمی یادآور شد: فعالیت های مناسبی در بخش تجاری انجام شده، اما توسعه کولرهای گازی افزایش مصرف را به دنبال داشته است.
وی تصریح کرد: اجرای طرح های ویژه به منظور کاهش زمان رفع خاموشی و رسیدگی به اتفاقات بخش فشار متوسط ، از روش های موثر در کاهش زمان خاموشی با توجه به شرایط ترافیکی معابر تهران که عملا رسیدگی به محل وقوع خاموشی را در بسیاری از ساعت های روز مختل می کند.
هاشمی اضافه کرد: استفاده از مکانیزم های مانور از راه دور یا به اصلاح اتوماسیون پست ها و کلیدهای موجود در شبکه فشار متوسط است.
وی اضافه کرد: استفاده از این فناوری منجر به کاهش زمان محدودسازی و تشخیص محل عیب در شبکه در زمان وقوع اتفاقات می شود و تاثیر بسزایی در کاهش زمان خاموشی تجربه شده توسط بخش عمده ای از مشترکان موجود در محل وقوع خاموشی دارد.
این مقام مسئول گفت: شرکت توزیع برق تهران برنامه توسعه کلیدهای اتوماسیون و بهبود شرایط بهره برداری از آنها را در دو سال گذشته و بویژه سال 1394 به اجرا گذاشت .
** کاهش میانگین زمان قطع برق مشترکان به 321 دقیقه
به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران، توسعه اتوماسیون پست های توزیع و کلیدهای هوایی 20 کیلو ولت از 16 دستگاه در سال گذشته به 226 دستگاه تا پایان آذرماه امسال رسید و مانیتورینگ فیدرهای 20 کیلو ولت پست های فوق توزیع و مولدهای تولید پراکنده، راه اندازی خودروهای پیشرفته خدمات ویژه 20 کیلو ولت و نصب و راه اندازی 170 دستگاه سکسیونر موتوردار به منظور تسهیل در فرآیند مانور شبکه و تسریع در رفع خاموشی، از جمله این اقدامات بوده است.
عمل و کار سکسیونر در ایستگاه های برق فشار بالا، جدا کردن بخش های گوناگون از بخش های دارای ولتاژ است و انجام بستن و بازکردن بروی کالاها را فراهم می سازد.
هاشمی تصریح کرد: اقدامات انجام شده، شاخص SAIDI یعنی میانگین زمان قطع برق مشترکان را تا پایان آذرماه امسال به 321 دقیقه رساند که در همسنجی با سال گذشته 14 درصد کاهش نشان می دهد.
وی درباره طرح تجمیع قبوض آب و برق، خاطرنشان کرد: مسئولیت انجام این کار بر عهده استانداری است که تاکنون موفقیت قابل ملاحظه ای حاصل نشده، اما در استان قم به صورت آزمایشی و برای مدت محدودی انجام شد.
هاشمی بیان داشت: این شرکت با توسعه خدمات الکترونیکی خود، علاوه بر سامانه های اینترنتی، تلفن 1521 پرداخت الکترونیکی قبوض را نیز راه اندازی کرده که مورد استقبال مشترکان قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، پیش از این سازمان توانیر اعلام کرد: سالیانه حدود 100 میلیون نسخه قبض برق در کشور صادر می شود که با توجه به هزینه چهار هزار ریالی برای پرداخت حضوری هر قبض، با استفاده از این سامانه می توان 400 میلیارد ریال در سال در هزینه های اضافی صرفه جویی کرد.
، شرکت توزیع برق تهران بزرگ از شرکت های مهم خاورمیانه است که دارای چهار میلیون و 300 هزار مشترک بوده و از یکهزار و 200 پست 20 کیلو ولت زمینی و یک سوم خطوط 20 کیلو ولت کشور برخوردار و سالیانه نزدیک به 200 هزار انشعاب برق واگذار می کند.