کد خبر: ۳۰۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
در آستانه سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان در روزهای ششم و هفتم فروردین 1395، نهادهای مختلف پاکستان به ویژه بخش های تجاری و اقتصادی این کشور در تکاپوی آماده شدن برای میزبانی روحانی و هیات بزرگ اقتصادی و تجاری همراه وی به این کشور هستند.
'خرم دستگیر خان' وزیر بازرگانی پاکستان از مقامات و مسئولان تمام وزاتخانه ها و نهادهای ذیربط این کشور خواسته است تا پیش نویس راهبرد جامعی را برای جهش در همکاری های تجاری با ایران تنظیم و تدوین کنند.
اکنون که ایران از بند تحریم ها رهایی یافته است، پتانسیل ها و ظرفیت های این کشور برای توسعه تجارت با سایر کشورها به ویژه همسایگان آزاد شده و هم اکنون بسیاری از بخش های دولتی و خصوصی پاکستان به دنبال بهره بردن از این ظرفیت ها هستند.
روز گذشته خرم دستگیر خان وزیر بازرگانی پاکستان در جلسه ای با حضور مقامات عالی وزارت امنیت غذایی، بانک مرکزی، سازمان دولتی درآمدها و نمایندگانی از انجمن های تجار و بازرگانان حضور یافت و در این جلسه مسئوولانی از سازمان توسعه تجاری ایران نیز حضور داشتند. این جلسه بطور مشخص با هدف آماده کردن زمینه برای برداشتن گام های بلند همکاری های اقتصادی و تجاری با ایران تشکیل شد.
رئیس بانک مرکزی پاکستان در این جلسه بار دیگر تاکید کرد که دیگر هیچ گونه محدودیتی برای همکاری های بانکی میان پاکستان و ایران با استفاده از ارز یورو وجود ندارد.
تکاپوی بخش های اقتصادی و تجاری پاکستان در روزهای قبل از سفر روحانی به این کشور، نوید بخش برداشته شدن گام های بلند در همکاری های اقتصادی و مبادلات تجاری دو کشور همسایه است.
نام:
ایمیل:
* نظر: