کد خبر: ۳۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
مدیر بندر شهید باهنر گفت: عملیات ساخت و تجهیز پایانه مسافری دریایی اسکله شهید حقانی بندرعباس پایان یافته و پس از چهار سال انتظار، مسافران نوروزی و مردم هرمزگان می توانند از امکانات این پایانه دریایی برای تردد به جزایر هرمز، قشم و لارک استفاده کنند.
محمد محسنی قلعه قاضی بعد از ظهر چهارشنبه در یک نشست خبری افزود: این پایانه با زیربنای سه هزار و 500 مترمربع و با اعتبار یکصد میلیارد ریال ساخته و تجهیز شده است.
وی ادامه داد: این پایانه دارای دو سالن جداگانه برای مسافران قشم و هرمز و یک سالن ترانزیت است و غیر از پنج جایگاه فروش بلیت در محوطه بیرونی ، 9 باجه فروش نیز در فضای داخلی پایانه پیش بینی و راه اندازی شده است.
محسنی قلعه قاضی میزان تردد از اسکله شهید حقانی به جزایر هرمز و قشم در روزهای معمولی را حدود 12 هزار نفر و در تعطیلات نوروزی نزدیک به 35 هزار نفر در روز اعلام کرد که آن را به بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور تبدیل کرده است.
به گفته وی در این پایانه امکان تهیه بلیت الکترونیکی، غرفه معرفی هتل ها و اماکن گردشگری، دفاتر خدمات گردشگری، و مرکز امانات فعال شده است.
مدیر بندر شهید باهنر اضافه کرد: در تعطیلات نوروزی، مسیر دریایی جدید بندرعباس -لارک نیز به صورت آزمایشی راه اندازی شده و در هفته سه روز، شناورهای دریایی مسافران را به این جزیره می برند.
وی افزود: در تعطیلات نوروزی 55 فروند شناور مسافربری با ظرفیت شش هزار و 413 صندلی و 48 فروند شناور لندینکرافت آماده ارائه خدمات در تمامی بنادر مسافری استان هرمزگان هستند.
محسنی خاطرنشان کرد: 11 تیم غواصی، 12 تیم بازرسی، چهار فروند واحد پروازی و شش شناور جستجو و نجات نیز در آماده باش کامل هستند.
مدیر بندر شهید باهنر تصریح کرد: کرایه در مسیرهای دریایی بندرعباس به جزایر هرمز و قشم در تعطیلات نوروزی افزایش نخواهد داشت.
پایانه مسافری اسکله شهید حقانی بر اساس اعلام مسئولان وقت قرار بود نوروز 91 به بهره برداری برسد که تاکنون با اعلام تاریخ های مختلف، به تعویق افتاده بود.
در این مدت با وجود برقراری تردد در مسیرهای دریایی بندرعباس به جزایر قشم و هرمز ، مردم ناچار بودند برای تهیه بلیت و سوار شدن به شناور در محوطه بیرونی و شرایط نامناسب منتظر بمانند که موجب نارضایتی مسافران شده بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار