کد خبر: ۳۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: علاوه بر گزارش عملکرد سال 94، برنامه 17 گانه این سازمان به رئیس دولت تدبیر و امید ارائه شده است.
حمیدرضا مومنی روز چهارشنبه  از ایجاد مرکز مبادلات مالی، تجاری در قشم (شامل بیمه مستقل، تامین سرمایه بین المللی، لیزینگ و حسابرسی)، تاسیس خط هواپیمایی، جذب سرمایه گذار در طرح مگاپورت (هاب حمل و نقل تجارت بین المللی) در ساحل سوزا با مشارکت شرکت های داخلی و خارجی به عنوان بخشی از برنامه های آتی این سازمان نام برد.
وی گفت: توسعه بانکرینگ و سوخت رسانی از 50 هزار به 500 هزار تن، توسعه کشاورزی بیودیزل، اصلاح زیرساخت های اینترنتی جزیره، ساخت کشتی های باربری و صیادی، سرمایه گذاری در مبلمان اداری و مسکونی در قشم و ایجاد آفشورینگ (نوعی برون سازی کردن که به سازمان امکان می دهد از مزیت نیروی کار ارزی ارزان قیمت، به وسیله تهیه کالا و خدمات از فروشنده ها و پیمانکاران در کشورهای دیگر استفاده کنند) از طریق جذب یک بانک معتبر شرق آسیا نیز بخش دیگری از برنامه های آتی این سازمان است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در برنامه های آتی این سازمان به ذخیره سازی 30 میلیون بشکه نفت خام و فرآورده های آن با مشارکت شرکت مهندسی نفت چین به همراه ذخیر سازی 20 میلیون بشکه نفت خام و فرآورده های آن با مشارکت شرکت ماشین سازی اراک توجه ویژه شده است.
وی اظهار کرد: برنامه ریزی برای جانمایی و طراحی چهار پایانه تخصصی صادراتی در زمینه تولید پوشاک، مواد غذایی، محصولات پتروشیمی و مواد و صنایع معدنی، طرح پیشواز افزایش شمار گردشگران قشم و مطالعه و تهیه سند راهبردی این جزیره با مشارکت یک شرکت ژاپنی از دیگر برنامه های پیش روی سازمان منطقه آزاد قشم به شمار می رود.
طرح جامع توسعه پایدار جوامع محلی جزیره قشم، اکو آیلند با مشارکت آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا)، سرمایه گذرای مشترک چینی ها برای ایجاد شهر پوشاک در قشم و صادرات آن به اروپا و تعیین تکلیف میزان تخصیص گاز برای تولید محصولات پتروشیمی و پالایشگاهی به میزان 35 میلیون متر مکعب در روز، از دیگر موضوعات مهمی بود که مومنی به اطلاع رئیس جمهوری دولت یازدهم رساند.
مومنی افتتاح و بهره برداری بیمارستان 146 تختخوابی پیامبر اعظم (ص) با یکهزار و 100 میلیارد ریال اعتبار، احداث 9 کمپ پارک با ظرفیت هفت هزار و 800 نفر در 520 هزار متر مربع و 250 میلیارد ریال هزینه، تامین آب شرب شهر قشم، طولا و 21 روستا با احداث شبکه توزیع به طول 86 کیلومتر و 55 میلیارد ریال اعتبار و احداث خط دوم انتقال آب از منابع به مخازن شهر (ذخیره سازی تا سه روز) با 60 میلیارد ریال اعتبار را از طرح های ویژه سفر رئیس جمهوری به این جزیره در نوروز 94 نام برد.
وی ادامه داد: مطالعه و احداث بزرگراه مرکزی جزیره از درگهان تا فرودگاه به طول 30 کیلومتر در سه فاز با 420 میلیارد ریال اعتبار، بازسازی و تکمیل اسکله و ترمینال درگهان با 38 میلیارد ریال هزینه، احداث فاز چهارم بزرگراه خلیج فارس به طول 32 کیلومتر حدفاصل کوه ای به لافت و احداث بزرگراه ساحلی قشم به فرودگاه به طول 56 کیلومتر با مشارکت بخش خصوصی به عنوان دیگر طرح های ویژه سفر رئیس جمهوری به قشم است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به 13 طرح عمرانی در دست اجرا در قشم، گفت: تکمیل طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل با برآوردی معادل 578 میلیون یورو (19هزار و 650 میلیارد ریال) با 17 درصد پیشرفت فیزیکی، تحولی عظیم در اقتصاد قشم ایجاد می کند.
به گفته وی، راه اندازی فاز سوم بزرگراه خلیج فارس به طول حدود هشت کیلومتر با بیش از 140 میلیارد ریال اعتبار در مسیر درگهان تا روستای کووه ای، توسعه اسکله، لایروبی حوضچه بندر بهمن با احداث دو پست اسکله به طول 370 متر و لایروبی 800 هزار متر مکعب با اعتباری معادل 550 میلیارد ریال، بازسازی و تجهیز سالن ترانزیت گمرک اسکله بهمن به مساحت دو هزار متر مربع و 10 میلیارد ریال اعتبار نیز موجب تغییرات عمده در مسیر توسعه فعالیت های اقتصادی این منطقه می شود.
مومنی از احداث سالن ترانزیت فرودگاه بین المللی قشم به مساحت دو هزار و 500 متر مربع با 120 میلیارد ریال اعتبار، احداث ساختمان برج مراقبت فرودگاه با 97 میلیارد ریال هزینه، احداث و بهره بردرای از پیست مسابقات آفرود اتومبیلرانی با 10 میلیارد ریال در 330 هکتار که فاز اول آن در 100 هکتار زمین به بهره برداری رسیده به عنوان دیگر برنامه های ایجاد تحول در قشم نام برد.
آماده سازی 392 هکتار زمین با هدف توسعه شهرک های مسکونی در قالب مشارکت با میانگین 32 درصد پیشرفت فیزیکی، ایجاد سه سایت گلخانه ای به مساحت تقریبی 100 هکتار، احداث ساختمان اداری سازمان منطقه آزاد قشم به صورت مشارکتی با 400 میلیارد ریال اعتبار و 36 درصد پیشرفت نیز از دیگر موضوعاتی بود که وی به آن اشاره کرد.
وی با اعلام اینکه کتابخانه خلیج فارس با 47 میلیارد ریال اعتبار، 82 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: راه اندازی این کتابخانه با توجه به فعالیت مراکز دانشگاهی در جزیره قشم نقش مهمی در ارتقای سطح علمی دانشجویان و دانش آموزان در قشم خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین به مبحث مبارزه جدی با زمین خواران حرفه ای اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته هفت میلیون و 850 متر مربع از اراضی ملی در 184 مورد عملیات به ارزش هفت هزار و 170 میلیارد ریال آزاد سازی شد.
مدیران سازمان های مناطق آزاد کشور در سفر رئیس جمهوری دولت یازدهم به جزیره کیش با حضور در این منطقه، عملکرد و برنامه های آتی خود را به اطلاع رئیس جمهوری دولت تدبیر و امید رساندند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار