کد خبر: ۳۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶
مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران از سفر یک هیات پاکستانی به تهران برای نهایی کردن توافق های گازی سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد در آینده ای نزدیک خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، «علیرضا کاملی» به اهمیت توافقات گازی با ایران برای پاکستان اشاره کرد و افزود: سفر هیات پاکستانی برای نهایی کردن توافق های گازی انجام می گیرد.
وی درباره دستاوردهای سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان افزود: در این سفر مهندس زنگنه علاوه بر مذاکره درباره موضوعات اقتصادی مختلف درباره رفع مشکلات قرارداد صادرات گاز به پاکستان با طرف پاکستانی به بحث و گفت و گو پرداخت که خوشبختانه در این خصوص توافقات ضمنی به عمل آمد .
کاملی ادامه داد: در این مذاکرات مقرر شد بزودی هیات پاکستانی با سفر به ایران این توافقات را نهایی کنند تا عملیات صادرات گاز ایران به پاکستان اجرایی شود .
مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران اضافه کرد: با توجه به تاکید رئیس جمهوری به ارتباط و تعامل گازی با کشورهای همسایه بویژه پاکستان معتقدیم قراردادهای گازی می تواند روابط اقتصادی و فرهنگی را تحکیم بخشد و گسترش دهد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر جمعه (ششم فروردین) در نخستین سفر خارجی خود در سال 1395، وارد اسلام آباد شد.
در این سفر 6 سند در زمینه برنامه های تجاری راهبردی پنج ساله، همکاری اتاق های بازرگانی، همکاری دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه ایران و شورای روابط خارجی کراچی، همکاری بیمه مرکزی ایران و کمیسیون اوراق بهادار پاکستان، همکاری های فرهنگی و دانشگاهی میان آکادمی دیپلماتیک وزارت امور خارجه پاکستان و دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و یادداشت تفاهم همکاری های متقابل در بخش های بهداشتی، آموزش پزشکی، دارویی و تجهیزات پزشکی، امضا شد.
روحانی در نشست هیات های بلندپایه ایران و پاکستان درباره خط لوله گازی مشترک دو کشور گفت: تکمیل و راه اندازی خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان به نفع دو ملت است و راه اندازی آن تاثیر زیادی در توسعه اقتصادی دو کشور بویژه پاکستان بر جای می گذارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: