کد خبر: ۳۰۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹
تحویل بیش از پنج میلیون لیتر سوخت جت به ٦٧٣ فروند هواپیما در هفتم فروردین
مصرف بنزین در هفتم فروردین ماه امسال نسبت به پارسال 19 درصد افزایش یافت و شرکت های هواپیمایی (ایرلاین ها) نیز پنج میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر بنزین (سوخت جت) دریافت کردند.
به گزارش وزارت نفت، شنبه (هفتم فروردین ماه) پنج میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر سوخت هوایی مصرف شد که این مقدار فروش نسبت به پارسال 3.5 درصد کاهش نشان می دهد.
این مقدار سوخت به ٦٧٣ فروند هواپیما تحویل شد.
در بازه زمانی بیست و ششم اسفندماه 1394 تا پایان ششم فروردین ماه 1395روزانه به صورت متوسط به 697 فروند هواپیما سوخت تحویل شد که نسبت به سال پیش از آن 17 درصد رشد داشت.

** افزایش 19 درصدی مصرف بنزین
برپایه این گزارش، مصرف بنزین در کشور با افزایش ١٩ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال، به ٨٥ میلیون و ٧٠٠ هزار لیتر رسید.
مصرف بنزین در کشور در این روز نسبت به ششم فروردین ماه با رشد قابل توجهی همراه بود و با بیش از هشت میلیون لیتر افزایش، از 77.4 میلیون لیتر در ششم فروردین به 85.7 میلیون لیتر در هفتم فروردین ماه رسید.
استان تهران با 11 میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر، اصفهان با ٦ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر، فارس با ٦ میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر و گیلان با چهار میلیون و ٦٠٠ هزار لیتر به ترتیب بیشترین مصرف روزانه را در هفتم فروردین ماه به خود اختصاص دادند.
مصرف نفت گاز نیز در هفتم فروردین ماه با ١١ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به ٣٦ میلیون و ٦٠٠ هزار لیتر رسید.
 متوسط مصرف بنزین کل کشور در بازه زمانی بیست و ششم اسفندماه 1394 تا پایان ششم فروردین ماه 1395 با چهار درصد رشد در همسنجی با پارسال، به میانگین روزانه 8٥ میلیون و 500 هزار لیتر رسید.
همچنین، آمار مصرف نفت گاز در این دوره نشان می دهد روزانه به صورت میانگین بیش از 38 میلیون و 500 هزار لیتر نفت گاز مصرف شد که این مقدار نسبت به پارسال 29 درصد کاهش نشان داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار