کد خبر: ۳۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵
میزان پروازهای داخلی در تعطیلات نوروزی امسال تاکنون (25 اسفند تا 8 فروردین) 14 درصد افزایش یافته، اما میزان پروازهای خارجی 9 درصد کاهش داشته است.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در دوره تعطیلات نوروزی (از 25 اسفند 1394 تا 8 فروردین 1395 ) تعداد کل پروازها در فرودگاه های ایران 16 هزار و 140 مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن حدود 8درصد افزایش داشته است.
ازاین تعداد نشست و برخاست هواپیماها، 12 هزار و 550 مورد پرواز داخلی و سه هزار و 590 مورد پرواز بین المللی بوده که نشست و برخاست های داخلی در مقایسه با پارسال 14 درصد افزایش داشته، اما تعداد پروازهای خارجی وبین المللی ازفرودگاه های ایران با کاهش 9 درصدی روبرو شده است.
بهرام کاظم پور معاون اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، گفت: با این تعداد پرواز و نشست و برخاست در فرودگاه های ایران درمدت یاد شده، یک میلیون و981 هزار و117 مسافر جابجا شده اند که از این تعداد، یک میلیون و 448 هزار و542 نفرمسافر پروازهای داخلی و532 هزار و575 نفرمسافر پروازهای بین المللی بوده اند.
به گفته کاظم پور، با توجه به این آمار؛ تعداد مسافران داخلی در تعطیلات نوروزی امسال درمقایسه با پارسال 13 درصد افزایش داشته است، اما تعداد مسافران پروازهای بین المللی در این مدت 7 درصد کاهش نشان می دهد.
کاظم پور تاکید کرد: در روزهای آینده ممکن است براساس اطلاعات تکمیلی دریافتی از شرکت های هواپیمایی خارجی، در آمار مربوط به مسافران و نشست و برخاست های بین المللی فرودگاه های ایران تغییراتی ایجاد شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار