کد خبر: ۳۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴
یکی از مشاورین امنیت ملی کاخ سفید با این ادعا که سیاست های خارجی آمریکا در 70 سال گذشته بر مقابله با گسترش سلاح های هسته ای مبتنی بوده، رویکرد پیشنهادی دونالد ترامپ مبنی بر دسترسی به سلاح های هسته ای در کره جنوبی و ژاپن را برای کشورش فاجعه آمیز خواند.
«بن رودس» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت و گو با شبکه خبری 'ای بی سی' مدعی شد که سیاست های آمریکا در رابطه با موضوع سلاح های هسته ای در 70 سال گذشته همواره مبتنی بر جلوگیری از گسترش این سلاح ها بوده و چنین سیاست هایی بطور فراجناحی از سوی هر دو حزب حاکم بر این کشور دنبال شده است.
مشاور امنیتی اوباما این سخنان را در واکنش به اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» که وی را «قمار خانه دار» و نامزد پیشرو حزب جمهوریخواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور نامید که گفته بود آمریکا برای مقابله با تهدید های هسته ای کره شمالی باید سلاح های هسته ای در اختیار دو کشور ژاپن و کره جنوبی بگذارد.
اوباما، رییس جمهوری آمریکا شب گذشته به دنبال دیدار با سران دو کشور ژاپن و کره جنوبی در رابطه با تهدید های کره شمالی در نشستی مطبوعاتی تاکید کرد که نباید گذاشت سیاست های تحریک آمیز کره شمالی کشورهای آسیایی را وادار به رقابت های هسته ای در این منطقه کند.
رودس در این گفت و گوی تلویزیونی چنین پیشنهادی از سوی ترامپ را در تعارض با نشست امنیت هسته ای واشنگتن توصیف کرد و گفت که چنین رویکرد هایی در نهایت به زیان سیاست های امنیت ملی آمریکا تمام خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: