کد خبر: ۳۰۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶
مدیر کل حفاظت ایمنی و نظارت بر شبکه ریلی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از نبود سانحه و حادثه ریلی در تعطیلات نوروزی سال 1395خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاین از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، علیرضا خراسانی با بیان اینکه راه آهن کشور در 20 روز گذشته با کاهش 100 درصدی سوانح و حوادث ریلی مواجه بوده است، گفت: با توجه به شروع تعطیلات نوروزی از 25 اسفند ماه سال 1394 تا 15 فروردین 1395، خوشبختانه شبکه ریلی کشور با سانحه مواجه نبود.
وی با اعلام اینکه روزانه 210 رام قطار از کل راه آهن ایران از مبدا به مقصد حرکت می کرد، افزود: به طور میانگین روزانه 75 رام قطار تنها از ایستگاه تهران به مقاصد مختلف سیر می کرد که در این میان در کنار اقدام های ستادی، تمهیدات لازم صورت گرفته از سوی نواحی در خصوص بازسازی و بهسازی محورهای مختلف، کنترل و نظارت دقیق و فراهم کردن امکانات لازم در ایستگاه ها موجب شد تا با سانحه یا حادثه ای مواجه نباشیم.
مدیر کل حفاظت ایمنی و نظارت بر شبکه ریلی تصریح کرد: در سال گذشته سوانح برخورد با عابر نسبت به سال 1393 کاهش 25 درصدی داشت و همچنین تعداد تلفات ناشی از برخورد وسایل نقلیه با قطار هم 16 درصد کاهش یافت.
وی به بهسازی برخی از محورها اشاره کرد و گفت: بازسازی و بهسازی 172 کیلومتر از محور تهران به اهواز که یکی از پرترافیک ترین محورها به شمار می رود، موجب شد تا ضمن محدودیت ها و گلوگاه های مختلف از جمله کوهستانی بودن و تونل های پی در پی، ما با ایمنی کامل سیر قطارها در این مسیر مواجه باشیم.
 براساس آمار رسمی منتشره تاکنون، از 25 اسفند ماه 1394 تا چهارم فروردین ماه 1395 تعداد یک هزار و 816 سفر ریلی و تعداد 782 هزار و 596 نفر با استفاده از شبکه حمل ونقل ریلی جا به جا شدند.
دست اندرکاران شبکه حمل و نقل ریلی کشور پیش بینی کرده بودند در دوره تعطیلات نوروزی از 25 اسفند 1394 تا 20 فروردین ماه امسال، حدود دو میلیون نفر از هموطنان با قطار در مسیرهای مختلف جابجا شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار