کد خبر: ۳۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
رئیس کل سازمان مالیاتی در نخستین جلسه شورای مدیران مالیاتی سراسر کشور گفت: در سالی که «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» به عنوان مهمترین سیاست و جهت گیری کشور اعلام شده، جهت گیری نظام مالیاتی در سال 95، اقدام و عمل مبتنی بر عدالت و تعامل با مردم است.
به گزارش روز دوشنبه از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور مالیاتی، سیدكامل تقوی نژاد تاكید كرد: امسال این سازمان از همه توان خود برای اجرایی كردن طرح ها و برنامه های كلیدی نظام مالیاتی و به ویژه ایجاد فضای مبتنی بر عدالت و تعامل با مردم بهره خواهد برد.
وی افزود: با توجه به اینكه مقام معظم رهبری امسال را به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری كرده اند، تحقق كامل درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده به منظور قطع وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی یك سیاست راهبردی به شمار می رود.
وی با بیان اینكه «اتكای كشور به درآمدهای پایدار مالیاتی»، یكی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: در لایحه برنامه ششم توسعه نیز پیش بینی شده، نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی تا پایان این برنامه به حدود 11 درصد افزایش یابد؛ با تصویب این لایحه، عملا نخستین گام عملی برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی برداشته خواهد شد.
تقوی نژاد، با بیان اینكه یكی از مهمترین محورهای اقتصادی مقاومتی، قطع وابستگی بودجه كشور به نفت و اتكا به درآمدهای مالیاتی است، گفت: امسال از نخستین روز كاری تلاش می كنیم تا بتوانیم 100 درصد درآمدهای پیش بینی شده را محقق كنیم.
رئیس كل سازمان امور مالیاتی كشور، در ادامه بر اجرا و پیاده سازی سریع طرح جامع مالیاتی تاكید و خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه طرح جامع مالیاتی یكی از مهمترین طرح های نظام مالیاتی است، با برنامه ریزی صورت گرفته در تلاشیم تا نیمه بهمن ماه امسال، این طرح را در ابعاد ملی اجرا كنیم.
وی با بیان اینكه اجرای اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم از ابتدای امسال در دستور كار قرارگرفته است، گفت: رویكرد حاكم بر این قانون بر تسهیل مناسبات نظام مالیاتی با مردم و رضایت مندی مودیان مالیاتی استوار است و سازمان امور مالیاتی كشور نیز در تعامل با مردم نسبت به احقاق حقوق دولت اقدام می كند.
تقوی نژاد بر تقویت شناسایی مودیان جدید مالیاتی و پیشبرد طرح های مربوط به واحدیابی های دستی و مكانیزه تاكید و خاطرنشان كرد: مقابله با فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید و خارج از تور مالیاتی نیز به نحو ویژه ای در دستور كار برنامه های سازمان قرار دارد.
وی همچنین از لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و لایحه نصب و راه اندازی صندوق مكانیزه فروش به عنوان دو برنامه مهم دیگر در این سازمان یاد كرد و گفت: این لوایح هم اكنون در كمیسیون اقتصادی دولت و مجلس در دست بررسی هستند و به محض تصویب مراحل اجرایی آنها آغاز خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: