کد خبر: ۳۰۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۲
با حضور وزرای امور خارجه ایران، ترکیه و آذربایجان برگزار شد:
چهارمین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، جمهوری آذربایجان و تركیه صبح دیروز در محل هتل بام سبز رامسر آغاز شد. نشستی که با چاشنی رایزنی و اعلام نظر درباره بحران قره باغ بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان همراه بود.
چهارمین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، جمهوری آذربایجان و تركیه صبح دیروز در محل هتل بام سبز رامسر آغاز شد. نشستی که با چاشنی رایزنی و اعلام نظر درباره بحران قره باغ بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان همراه بود.
اولین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، تركیه و جمهوری آذربایجان در سال 2011 میلادی در ارومیه، سال 2012 در نخجوان و سال 2014 نیز در شهر وان تركیه تشكیل شد. در این نشست محمدجواد ظرف، مولود چاوش اوغلو و المار ممدیارف درباره مسایل مشترك سه جانبه، مبارزه با تروریسم و افراطی گری و ترانزیت كالا بحث و گفت و گو کردند.
وزیر امور خارجه ایران پیش از سفر به رامسر در تماس تلفنی با همتای ارمنستانی خود با تاكید بر ضرورت توقف درگیری‌ها در منطقه قره باغ خواهان بازگشت آرامش به منطقه و حل مسالمت آمیز اختلافات ارمنستان و جمهوری آذربایجان شد. محمدجواد ظریف در این تماس تلفنی همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ایفای نقش در این زمینه در صورت تمایل طرفین درگیر را اعلام كرد.
وزیر امور خارجه ایران در رامسر نیز در دیدار با همتای آذربایجانی خود گفت: با توجه به مشكلات و بحران‌های موجود در منطقه باید همه تلاش‌ها به كار گرفته شود تا شاهد تشدید یك مشكل و بحران دیگر نباشیم.
به گزارش مركز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، المار ممد یارف وزیر امور خارجه آذربایجان كه برای شركت در چهارمین اجلاس سه جانبه ایران، جمهوری آذربایجان و تركیه ظهر امروز -سه شنبه- وارد رامسر شد با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو كرد. در این دیدار آخرین تحولات منطقه و روابط دوجانبه مورد گفت و گو و رایزنی قرار گرفت.وزیر امور خارجه در این دیدار بر ضرورت توقف فوری درگیری‌ها و بازگشت مجدد آرامش به منطقه قره باغ تاكید كرد. ظریف با یادآوری تماس تلفنی صبح خود با وزیر امور خارجه ارمنستان آمادگی كامل ایران را برای به كارگیری مساعی جمیله با هدف حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه جاری اعلام كرد.طرفین در این دیدار همچنین با بررسی آخرین تحولات روابط دوجانبه، در خصوص سفرها و دیدارهای متقابل مقامات دو كشور و اقدامات ضروری جهت گسترش همكاری‌ها در تمامی زمینه‌ها به ویژه در حوزه‌های مختلف اقتصادی رایزنی و تبادل نظر كردند. وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در این دیدار آمادگی این كشور را برای سرمایه گذاری در خط آهن رشت - قزوین - آستارا اعلام كرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: