کد خبر: ۳۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶
حجم اینترنت مصرفی مشترکان اپراتورهای تلفن همراه در هفته نخست روزهای تعطیل نوروزی، از بیست و نهم اسفند گذشته تا ششم فروردین امسال، با افزایش سه و نیم برابری نسبت به مدت مشابه پارسال روبرو شد.
به گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران، «علی اصغر عمیدیان» با اعلام این خبر افزود: حجم اینترنت مصرفی مشترکان در روزهای تعطیل 1395 به هفت هزار و 925 ترابایت رسید که این افزایش به دلیل توسعه شبکه اپراتورها در نسل های دوم، سوم و چهارم، ارائه بسته های تشویقی از سوی اپراتورها و همچنین تمایل مشترکان به استفاده از خدمات نوین بود.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره آمار پیامک های مبادله شده اپراتورها اعلام کرد: مجموع پیامک های دریافتی و ارسالی سه اپراتور تلفن همراه (همراه اول، ایرانسل و رایتل) در بازه زمانی بیست و نهم اسفند 1394 تا ششم فروردین 1395، نزدیک به 7 میلیارد و 683 میلیون و 699 هزار و 229 پیامک بود.
عمیدیان اعلام کرد به دلیل توسعه و رشد شبکه اپراتورها در نسل های سوم و چهارم و همچنین استقبال مشترکان از برنامه های کاربردی اینترنتی (اُ.تی.تی-OTT) ، آمار پیامک ها نسبت به پارسال کاهش یافت.
وی به تشکیل کمیته ستاد نوروزی بخش آی.سی.تی (ICT) با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت، اپراتورهای تلفن همراه، شرکت پست و پست بانک با محور رگولاتوری اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت اقتصاد گردشگری و لزوم ارائه سرویس مطلوب به مشترکان در روزهای تعطیل نوروزی و تمهیدهای مختلفی در این کمیته پیش بینی شده بود.
به گفته وی، ظرفیت های مورد نیاز در بخش های زیرساخت و شبکه دسترسی در 9 استان پرتردد و مسافرپذیر شامل خراسان رضوی، گیلان، مازندران، گلستان، فارس، اصفهان، خوزستان، آذربایجان غربی و یزد فراهم شد و اپراتورها نسبت به توسعه شبکه، افزایش کانال ها و مسیرهای ارتباطی اقدام کردند.
از این رو، 250 سایت سیار در نقاط پرتردد نصب و 12 هزار سایت نسل دو بازسازی شد.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: با توجه به استقبال مردم برای بازدید از منطقه های جنگی جنوب کشور در روزهای تعطیل نوروزی، در مسیر کاروان های راهیان نور افزون بر افزایش خدمات ارتباطی پوشش نسل دو (2G) در محورهای مواصلاتی، خدمات نسل سوم (3G) تلفن همراه از سوی اپراتورها فراهم شد.
به گفته وی، طبق بررسی سامانه های نظارت برخط، پایش های میدانی، سامانه ثبت شکایت های مشترکان و گزارش های اداره های کل منطقه های سازمان در روزهای تعطیل نوروزی شبکه اپراتورها با کمترین اختلال و بدون وقفه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات را به مشترکان ارائه کردند.
پیش از این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل کمیته نوروزی را گامی برای «ارائه خدمات خوب و مناسب» در روزهای نخست فروردین دانسته بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: