کد خبر: ۳۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
در ادامه ملاقات های «محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تركیه، وی با «احمد داوود اغلو» نخست وزیر این كشور دیدار و گفت وگو كرد.
به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، واعظی كه به منظور برگزاری اجلاس كمیسیون مشترك همكاری های اقتصادی دو كشور در آنكارا حضور دارد، ضمن اشاره به اهم ابعاد و فعالیت های دو كشور در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، تجاری، صنعتی و توریسم اظهار داشت: سفر ماه گذشته نخست وزیر تركیه به تهران و دیدار با رئیس جمهوری كشورمان و «اسحاق جهانگیری» در گفت و گوهای تهران و آنكارا فصل جدیدی در توسعه مناسبات دو كشور ایجاد شد.
وی افزود: با رویكرد در روابط و اعمال نوآوری و ابتكار می توانیم سطح روابط اقتصادی دو كشور را ارتقا بخشیم و از ظرفیت های بلااستفاده روابط، حداكثر بهره برداری را به عمل آوریم.
واعظی در ادامه این دیدار ضمن اهمیت و جایگاه تركیه در مناسبات دو كشور و همچنین ظرفیت های مهم ایران در تأمین نیازمندی های تركیه در بخش انرژی و سایر محصولات و تولیدات كشور از طرف ترك دعوت كرد تا در بخش های زیربنایی كشور حضور یافته و سرمایه گذاری نماید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأكید كرد: با توجه به رویكرد جدید در روابط می توانیم با سرمایه گذاری مشترك و تأسیس صنایع مشترك برای آن دسته از محصولاتی كه می توانند در بازار داخلی ایران و تركیه ورود كنند و قابل صدور به سایر بازارها باشند، اقدامات لازم را انجام دهیم.
وی همچنین به ضرورت توسعه همكاری های بانكی، حمل و نقل و گردشگری بین دو كشور اشاره كرد و خواستار شد در این دور از اجلاس كمیسیون مشترك بتوانیم موانع بر سر صادرات بخشی از اقلام كالاهای ایران برداریم.
«داوود اغلو» نیز در این دیدار ضمن استقبال از تسریع در برگزاری اجلاس كمیسیون مشترك از نتایج و تصمیمات اتخاذ شده در سفر خود به تهران ابراز امیدواری كرد و گفت: دستگاه های اجرایی دو كشور به خصوص بخش خصوصی می توانند ضمن تغییر و تحقق اهداف تعیین شده مردم دو كشور از دستاورد تلاش های دو كشور بهره مند شوند.
وی همچنین خاطرنشان كرد: تركیه آمادگی دارد در سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله صنعت گردشگری مشاركت لازم را داشته باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار