کد خبر: ۳۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳
معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: طرح خريد صنايع دستي از مددجويان و زنان سرپرست خانوار از سوي اين وزارت در 10 استان كشور در دست اجرا است.
احمد ميدري پنجشنبه در نشست با بخشداران، دهياران و جمعي از كشاورزان شهرستان آبادان افزود: وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي طرحي را اجرايي كرده كه بر اساس آن، توليدات صنايع دستي مددجويان و زنان سرپرست خانوار تا سقف 20 ميليون ريال و با 30 درصد پيش پرداخت خريداري شده و در شبكه هاي معتبر اينترنتي عرضه مي شود.
وي اظهار داشت: در صورتي كه كالا به فروش رفت، مجموع پول به توليد كننده پرداخت مي شود و در صورتي كه كالا فروخته نشد، 30 درصد مشاركتي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي از بين مي رود و كالا به توليدكننده عودت داده مي شود.
ميدري گفت: اين طرح از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و تجربه خوبي است تا توليدكنندگان و افرادي كه قادر نيستند توليد خود را به راحتي در بازار عرضه كنند، از اين فرصت استفاده كنند.
معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي تصريح كرد: در استان خوزستان به ويژه شهرهاي آبادان و خرمشهر نيز امكان اجراي اين طرح از طريق ورود موسسه خيريه به عنوان واسطه وزارتخانه و توليد كننده خانگي وجود دارد.
وي همچنين از اختصاص 200 ميليارد ريال تسهيلات بانكي (100 ميليارد ريال آبادان و 100 ميليارد ريال خرمشهر) براي احياي كشاورزي و نخلستان ها اين دو شهرستان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس قول مساعد مديرعامل صندوق كارآفريني اين تسهيلات با بهره كم بانكي براي احيا و رشد نخلستان هاي اين دو شهرستان پرداخت مي شود.
ميدري همچنين با بيان مشكل فروش خرماي كشاورزان آبادان و خرمشهر افزود: براي خريد محصول نيز قرار شد تا زمينه فروش خرما در بورس كالا با كمك دولت و از سوي شركت هاي بازرگاني فراهم شود.
معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: با هماهنگي صورت گرفته با فرماندار آبادان فرم هاي جمع آوري اطلاعات لازم در خصوص اعطاي تسهيلات بانكي در اختيار دهياران روستاها قرار مي گيرد.
در اين شنست، نمايندگان كشاورزان و فعالان اين بخش به بيان مشكلات خود پرداختند.
سال گذشته بيش از 500 هزار تن خرما از نخلستان هاي شهرستان آبادان برداشت شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: