کد خبر: ۳۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷
معاون فنی و زیربنایی شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: موضوع انتقال راه‌آهن از شهر تهران به خارج از آن موضوعی رد شده است و این ایده در هیچ نقطه جهان صنعتی و درحال توسعه اجرا كاربرد ندارد.
تازگی شهردار تهران موضوع انتقال راه‌آهن پایتخت به مناطق حومه‌ را مطرح كرد و از آمادگی شهرداری برای اجرای این امر سخن به میان آورد.
در همین پیوند، معاون فنی و زیربنایی شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تاكید كرد «پیشنهاد ارائه شده از سوی شهردار تهران مبنی بر انتقال راه‌آهن به بیرون از پایتخت باید برپایه طرح تفصیلی شهر اتخاذ شود یا شورای‌عالی معماری و شهرسازی آن را تصویب كند».
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «سعید محمدزاده» افزود: ایده خروج راه‌آهن از شهرها در هیچ یك از شهرهای دنیا اعم از آسیای شرقی٬ اروپا٬ آفریقا و آمریكای جنوبی پیاده نشده، بنابراین این موضوع به طور كامل رد شده است.
معاون فنی و زیربنایی شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز در سطح جهان حمل و نقل حومه ریلی وظیفه انتقال مسافران به حاشیه شهرها را دارد و راه‌آهن از دل شهر نیز عبور می‌كند.
وی تاكید كرد «مترو این قابلیت را ندارد كه به مسافران حومه شهرها خدمات ارائه كند».
پیشتر «محسن پورسیدآقایی» مدیرعامل شركت راه‌آهن، در این باره گفته بود: طبق قانون اختیار قطعی تصمیم‌گیری در این حوزه به شورای عالی شهرسازی واگذار شده كه ریاست آن بر عهده وزیر راه و شهرسازی است و شورای یادشده حرف اصلی را در این بخش می زند.
به گفته مدیرعامل راه آهن، شهرداری در این زمینه می‌تواند پیشنهاد دهد اما تصمیم‌گیرنده مرجعی دیگر است و با توجه به تجربه موفق كشورهای توسعه‌یافته در استفاده از راه‌آهن برای توسعه شهرهای بزرگ‌، ایده انتقال راه‌آهن پایتخت به مناطق حومه‌ای، طرحی منطقی و كارشناسی به حساب نمی‌آید.
براساس سند چشم انداز 1404 سهم حمل ونقل ریلی برون شهری در جابجایی مسافر از چهار به 18 درصد و میزان جابجایی بار از 10 به 30 درصد كل حمل ونقل كشور باید برسد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار