کد خبر: ۳۰۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱
وزیر نفت وگاز طبیعی هند،لغو تحریم ها را فرصت مناسبی برای توسعه روابط ایران و هند دانست اظهار كرد:هند علاقه مند به همكاری با ایران در بخش انرژی ،پتروشیمی،تولید كودهای شیمیایی و آلومینیوم با ایران است .
«دارمندراپرادهان » روز پنجشنبه طی سخنانی در شهر «وادودرا» ایالت گجرات، روابط ایران و هند را در دوران تحریم ها ویژه خواند و خواستار تقویت روابط دو كشور در دوران پسا برجام شد.
وی با اشاره به اهمیت استراتژیك بندر چابهار در توسعه روابط دو كشور خاطرنشان كرد این بندر فاصله بین ایران و ایالت گجرات در غرب این كشور را به یك و نیم روز سفر دریایی تقلیل می دهد.
وزیر نفت وگاز طبیعی هند گفت كه تولید محصولات پتروشیمی و كودهای شیمیایی در بندر چابهار با توجه به مزیت های آن ارزانتر تمام می شود.
وی با اشاره به سفر قریب الوقوع وزیر خارجه هند به ایران خاطرنشان كرد این سفر روابط ایران و هند را بیش از گذشته تقویت می كند.
«پرادهان » كه قرار است شنبه آینده به ایران سفر كند خاطرنشان كرد:در این دیدار درخصوص موضوعات مختلف از جمله مشاركت هند در توسعه بندر چابهار و ارتقاء سطح روابط دو كشور بحث و تبادل نظر می شود.
این نخستین دیدار یك وزیر هندی به تهران پس از برجام و لغو تحریم ها علیه ایران است .
به گفته كارشناسان امور سیاسی و راهبردی هند، هدف اصلی «پرادهان» از سفر به ایران گسترش بیش از پیش همكاری بین ایران و هند در بخش انرژی بویژه مشاركت شركت نفت و گاز طبیعی هند (ONGC) در توسعه حوزه گازی فرزاد ب ، خرید نفت خام بیشتر از ایران، تعیین قیمت گاز طبیعی و بررسی روش های ممكن برای پرداخت بدهی های نفتی هند به ایران می باشد.
برچسب ها: هند ، ایران ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار