کد خبر: ۳۰۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه حكومت‌داری هزینه دارد و دفاع از كشور نیازمند اقتصاد قوی است، گفت: نمی‌توان بدون بهره‌برداری صحیح از منابع و اقتصاد، زندگی مردم و فرهنگ را متحول و پیشرفت كرد.
به گزارش تجارت آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز(جمعه) در جمع اعضای شورای مركزی نهضت صرفه‌جویی در سرمایه‌های ملی، از اعضای این شورا به دلیل حركت در راستای نیاز نظام تقدیر كرد.
وی افزود: انقلاب به ایستگاه اقتصاد رسیده و امیدواریم از این ایستگاه به‌خوبی عبور كنیم؛‌ بسیاری از انقلاب‌ها نتوانسته‌اند از این ایستگاه عبور كنند، عبور از این ایستگاه برای انقلاب اسلامی شدنی و مقدور است.

** باید اقتصاد را همانند سیاست، اسلامی كنیم
رضایی تاكید كرد: ما باید اقتصاد را همانند سیاست، «اسلامی» كنیم؛ همه شئون زندگی، صنعت، معماری، كشاورزی باید مانند سیاست و امنیت و دفاع مردمی و اسلامی شود.
وی همچنین به شعار سال 95 اشاره كرد و افزود: به همین دلایل است كه در 18 سال اخیر، 9 سال را مقام معظم رهبری با عنوان‌های مرتبط به اقتصاد نام‌گذاری كره‌اند؛ باید توجه داشت كه اقتصاد با رفاه تفاوت دارد؛ فقط به نتیجه اقتصاد نگاه نمی‌كنیم، در این فرایند اشتغال، تولید، صادرات و ... قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینكه هیچ فعالیت اقتصادی نیست كه فرهنگ در آن نباشد تاكید كرد: باید صرفه‌جویی در تولید و مصرف صورت گیرد؛ حتی صرفه‌جویی پس از مصرف نیز باید باشد و حتی در بازیافت زباله‌ها باید مدنظر باشد.

** اسراف زیبنده انقلاب نیست
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در دنیای امروز به صرفه‌جویی در همه اركان اقتصاد و تولید نیاز است؛ صرفه‌جویی هم اقتصادی و هم معنوی است بنابراین نمی‌توان كار فرهنگی را از اقتصاد جدا كرد؛ از مهم‌ترین مسائل فرهنگی كه به اقتصاد مرتبط است، همین مساله صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف است، واقعا اسراف زیبنده انقلاب ما، نهادها و خانواده‌های ما نیست.

**با استفاده از منابع داخلی می توان منابع 150میلیون نفر را تامین كرد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر از منابع داخلی به‌خوبی استفاده كنیم می‌توان با همین میزان منابع 150میلیون نفر را تامین كرد.
رضایی ادامه داد: مدیریت جهادی را می‌توان از امور ساده و بدون نیاز به امكانات زیاد، شروع كرد و جلوی به هدر رفتن منابع را گرفت. من از این حركت حمایت معنوی و فكری می‌كنم تا این نهضت جلو برود چون یك حركت انقلابی در جهت منویات مقام معظم رهبری است.
وی افزود: پیشنهاد می‌كنم برای این كار یك دستور عمل ساده برای خانواده‌ها تدوین كنید تا مردم بدانند عبادت تنها نمازخواندن و روزه گرفتن نیست و همه كارهایی كه ما می‌كنیم باید تائید خداوند متعال را داشته باشند.
رضایی با بیان اینكه برداشتن یك‌تكه نان از روی زمین نیز عبادت است، گفت: بی‌تفاوتی نسبت به نعمت‌های الهی و بهره‌برداری نادرست از نعمت‌ها، كفر و ناشكری است و لازم است این فرهنگ را از خانواده‌ها شروع كنیم.
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام محمود جان‌لو مدیرعامل موسسه «نهضت صرفه جویی در سرمایه‌های ملی» و محمدزمان رستمی رئیس دانشكده اقتصاد قم گزارشی از اهداف و طرح‌های اجراشده در نهضت صرفه‌جویی در سرمایه‌های ملی ارائه كرد و خواستار حمایت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از طلاب در جهت اجرایی كردن اهداف این تشكل شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: