کد خبر: ۳۰۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پایان نوسازی و بهسازی 1.8 میلیون خانه روستایی خبر داد و گفت: امسال 15 هزار دستگاه واحد مسکونی به دست خیران مسکن ساز و 15 هزار واحد دیگر از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای محرومان جامعه ساخته می شود.
«علی تابش» شنبه در سی و هفتمین سالگرد گرامیداشت افتتاح حساب 100 امام و تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، افزود: پیشتر بنیاد مسکن ساخت 340 هزار واحد مسکن مهر را بر عهده گرفت که تاکنون 290 هزار دستگاه به متقاضیان واگذار شده است.
وی تاکید کرد بنیاد مسکن درصدد است 50 هزار واحد مسکن مهر باقیمانده را امسال به متقاضیان واگذار کند.
تابش اعلام کرد: هم اکنون این دستگاه ها بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تاکنون عملیات اجرایی ساخت نزدیک به 28 هزار دستگاه خانه از سوی خیران مسکن ساز آغاز شده که 15 هزار واحد آن تحویل شده است و بقیه نیز تا پایان امسال به پایان می رسد.

** پرداخت 135 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی مسکن روستایی
وی گفت: تاکنون برای نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در کشور بیش از 135 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت با نرخ چهار سود درصد به روستاییان پرداخت شده است.
بیشترین فعالیت بنیاد مسکن در روستاهای کشور است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد تاکنون بیش از یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور نوسازی یا بهسازی شده است.
به گفته وی، سالیانه بانک های عامل با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای نوسازی و بهسازی 200 هزار واحد مسکن روستایی تسهیلات می دهند.
همچنین بنیاد مسکن با استفاده از منابع حساب 100 امام برای ساخت مسکن محرومان روستایی اقدام های گسترده ای را در دستور کار خود قرار داده است تا محرومان روستایی بتوانند مسکن دار شوند.
وی گفت: از سال پیش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کار ساخت نزدیک به 50 هزار دستگاه واحد مسکونی را آغاز کرد و امسال درصدد است با تامین اعتبار، نزدیک به 150 هزار دستگاه دیگر بسازد و اگر از دولت مصوبه بگیریم میزان آن را به 200 هزار واحد می رسانیم.
به گفته وی، اکنون سقف تسهیلات ساخت واحدهای روستایی 150 میلیون ریال با نرخ سود چهار درصد است.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری امروز در سالروز حساب 100 حضرت امام(ره) با اعضای شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دیدار کرد و گفت: بنیاد مسکن در طول تاریخ فعالیت خود موفقیت های خوبی در زمینه بازسازی، بهسازی و ساماندهی مسکن های روستایی و طرح های هادی داشته است.
«حسن روحانی» یادآوری کرد روستاها می توانند مرکزهای گردشگری شوند و افزود: اجرای طرح های مسکن مانند طرح های هادی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این زمینه موثر است.
به گفته وی، 30 درصد جمعیت کشور در روستاها زندگی می کند و امسال دولت برای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بیش از گذشته به بنیاد کمک خواهد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار