کد خبر: ۳۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۴
وزیر كشاورزی جمهوری فدرال آلمان فناوری بذر، محصولات ژنتیكی و ماشین آلات كشاورزی را برای بخش كشاورزی پراهمیت دانست و گفت: تلاش داریم تا همكاری ها با ایران در این زمینه ها توسعه یابد.
 كریستین اشمیت در دیدار با محمود حجتی وزیر جهاد كشاورزی جمهوری اسلامی ایران در تهران، یكی از پیش نیازهای سرمایه گذاری را تجارت عنوان كرد و افزود: بازرگانان دو كشور باید با یكدیگر آشنا شوند و به صورت مشترك تبادل علم و محصولات تسهیل شود.
به گفته وی، اتحادیه‌ها و شركت‌های دو كشور می‌‌توانند با برگزاری نشست‌های مشترك، فعالیت‌های خود را مبادله كنند و زمینه سرمایه‌گذاری‌های علمی بیشتری را فراهم كنند.
وزیر كشاورزی جمهوری فدرال آلمان ضمن اظهار امیدواری از ادامه همكاری های ایران و آلمان ، اجرای برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) را زمینه‌ساز ثبات منطقه دانست.
اشمیت با بیان این كه در نشست‌های مختلف كاری مسائل مرتبط با توسعه پایدار كشاورزی، بذر، فرآوری صنایع غذایی و امنیت غذایی مورد بررسی قرار می گیرد، افزود: نشست كاری در حاشیه نمایشگاه ماشین‌‌ آلات شیراز هم بزودی شرایط را برای نشست‌های كاری مشترك بین دو كشور فراهم می كند.
وزیر كشاورزی آلمان درباره پسته ایرانی گفت: وجود آفلاتوكسین در پسته ایران محدودیت‌هایی را برای واردات این محصول به آلمان ایجاد كرده است كه امیدواریم بتوانیم با شیوه‌های فرآوری این مشكل را برطرف كنیم.
وی با اشاره به امضای تفاهمنامه دامپزشكی دو كشور گفت: امضای این تفاهمنامه باعث می‌شود در تبادلات ژنتیكی بین دو كشور از جمله واردات گاو سمینتال به ایران تسهیل شود.
اشمیت درباره چای ایرانی نیز افزود: در موضوع تغییر اقلیم و حفظ محیط زیست همكاری‌های بیشتری با ایران خواهیم داشت و تلاش داریم تجربیات خود را در این زمینه به ایران منتقل ‌كنیم.
وی با بیان این كه 70 درصد آب در دنیا در بخش كشاورزی مصرف می‌شود، ادامه داد: با توجه به وضعیت دریاچه ارومیه، امیدوارم زمینه همكاری‌های بیشتر در حفظ منابع آبی بین دو كشور فراهم شود.
 در این دیدار تفاهم نامه همكاری ایران و آلمان در زمینه بهداشت دام و دامپزشكی در حضور وزیران كشاورزی دو كشور امضا شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار