کد خبر: ۳۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۹
مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران تعداد شهرك هاي در حال بهره برداري كشور را 765 شهرك اعلام كرد و گفت: از اين تعداد 98 شهرك صنعتي كشور بدون متقاضي سرمايه گذاري است.
علي يزداني روز سه شنبه در ديدار با فعالان اقتصادي و صاحبان صنايع تبريز اظهار كرد: امروز رسالت اول ما حمايت از صنايع كوچك و متوسط بوده و رسالت دوم نيز توسعه زيرساخت هاي صنعتي با اولويت گسترش صنايع است.
وي بر ضرورت حمايت از شهرك هاي صنعتي با اعمال معافيت هاي مالياتي تأكيد كرد و گفت: مشوق هاي خوبي براي شهرك هاي صنعتي از جمله بخشودگي جرايم در جهت حمايت از توليد و به بهره برداري رساندن طرح هاي نيمه تمام داده شده است.
مديرعامل شهرك هاي صنعتي ايران تعداد واحدهاي صنعتي در كل كشور را 87 هزار و 659 واحد اعلام و خاطر نشان كرد: از اين تعداد 37 هزار و 120 واحد در شهرك هاي صنعتي مستقر هستند.
يزداني اضافه كرد: از اين تعداد 39 هزار و 610 واحد خرد ( زير 10 نفر اشتغال)، 40 هزار و 220 واحد بين 10 تا 20 نفر اشتغال، چهار هزار و 351 واحد متوسط و سه هزار و 470 واحد بزرگ هستند.
وي با بيان اينكه 868 واحد صنعتي بزرگ در شهرك هاي صنعتي وجود دارد، افزود: 42 درصد واحدهاي توليدي و صنعتي در شهرك ها و نواحي صنعتي هستند.
يزداني ادامه داد: 81 درصد واحدهاي به بهره برداري رسيده در شهرك هاي صنعتي فعال بوده و 19 درصد نيز راكد هستند.
مديرعامل شهرك هاي صنعتي ايران تعداد شهرك ها و نواحي صنعتي آذربايجان شرقي را 54 مورد اعلام كرد و گفت: در 43 شهرك و ناحيه زمين واگذار شده و ساخت و ساز جريان دارد.
وي شهرك ها و ناحيه هاي صنعتي تقاضا محور در آذربايجان شرقي را شش مورد اعلام و تأكيد كرد: مسئولان استان به گونه اي عمل كنند كه سرمايه گذاري در كل شهرك ها و نواحي استان صورت گيرد.
يزداني با اشاره به اين كه در برخي شهرك ها و نواحي به بهره برداري رسيده، زمين واگذار شده اما كارخانه اي به بهره برداري نرسيده است، گفت: در تعدادي از شهرك ها نيز كمتر از 10 واحد به بهره برداري رسيده است.
وي، اقدامات انجام شده در جهت رونق اقتصادي واحدهاي توليدي را ايجاد كارگروه تسهيل و موانع توليد در استان ها، افزايش اختيارات استانداران براي ضمانت اجراي مصوبات ابلاغ شده و خروج و جايگزيني ناوگان حمل و نقل فرسوده كشور عنوان كرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: