کد خبر: ۳۰۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
اوپك برآورد خود از رشد تقاضاي نفت در سال جاري ميلادي را كاهش داد و نگراني ها درباره كاهش تقاضاي مصر، چين و كشورهاي آمريكاي جنوبي از احتمال كاهش بيشتر در برآورد تقاضاي نفت جهان خبر مي دهد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از وزارت نفت ، تازه ترين برآورد اوپك نشان مي دهد كه در سال جاري ميلادي، رشد تقاضاي نفت خام در جهان كمتر از برآوردهاي پيشين خواهد بود.
اوپك در گزارش ماهانه خود اعلام كرد كه تقاضاي نفت جهان در سال جاري ميلادي يك ميليون و ٢٠٠ هزار بشكه در روز خواهد بود كه ٥٠ هزار بشكه نسبت به برآورد پيشين اين سازمان كمتر است.
اين سازمان پيش بيني كرد كه عرضه نفت از سوي توليدكنندگان نفت غير عضو اين سازمان در سال جاري ميلادي ٧٣٠ هزار بشكه در روز كاهش مي يابد.
وزارت نفت كه از گزارش رويترز نقل كرده است در اين گزارش افزود: برآورد تقاضاي نفت اوپك در گزارش اين سازمان ٦٠ هزار بشكه نسبت به برآورد پيشين كاهش يافته است و به ٣١ ميليون و ٤٦٠ هزار بشكه مي رسد.
گزارش اوپك به نقل از منابع ثانويه حكايت از آن دارد كه در ماه مارس امسال، مجموع توليد نفت اعضاي اين سازمان به ٣٢ ميليون و ٢٥٠ هزار بشكه در روز رسيده است كه ١٥ هزار بشكه نسبت به ماه پيش از آن بيشتر است.
براساس اين گزارش، ايران اعلام كرده است كه توليد نفت كشورش در ماه مارس با ١٥ هزار بشكه رشد نسبت به ماه فوريه به سه ميليون و ٤٠٠ هزار بشكه در روز رسيده است.
برچسب ها: اوپک ، 2016 ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار