کد خبر: ۳۰۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
دستگاه دیپلماسی كشور هفته پر كار دیگری را آغاز كرده است؛ از حضور فدریكا موگرینی مسئول هماهنگ كننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران گرفته تا سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به نیویورك به منظور شركت در اجلاس بین المللی تغییرات آب و هوا.
رئیس دستگاه سیاست خارجی با بازگشت از سفر خود به تركیه، صبح امروز-شنبهـ میزبان فدریكا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تالار آینه وزارت امور خارجه بود.
موگرینی را در سفر به تهران، یك هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی متشكل از هفت كمیسیونر اروپایی همراهی می‌كند.
این كمیسیونرها شامل انرژی و آب و هوا، تحقیقات، محیط زیست، شركت ها و موسسات كارآفرینی، امور انسانی، آموزش و حمل و نقل هستند.
نخستین ملاقات امروز موگرینی در تهران با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه بود و پس از آن قرار است با وی در كنفرانس مطبوعاتی حضور یابد.
همچنین قرار است در سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران درباره گشایش دفتر دیپلماتیك دائمی این اتحادیه در تهران مذاكره شود.
بحران سوریه از دیگر محورهای رایزنی های مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی با مقامات ایرانی است.

**دیدار هیات ونزوئلایی با ظریف
همچنین یك هیات ونزوئلایی شامل وزیران خارجه و نفت وانرژی و معاون رییس جمهور این كشور عصر امروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو خواهد داشت.

**دیدار ظریف و سوشما سوراج
در عین حال، فردا یكشنبه سوشما سوراج وزیر امور خارجه هند با محمد جواد ظریف دیدار می كند.
سوراج در راس یك هیات سیاسی عصر امروز وارد تهران خواهد شد.
وزیر نفت هند نیز هفته گذشته در تهران حضور یافته بود.

** ظریف به نیویورك می رود
وزیر امور خارجه به منظور شركت در بیست و دومین اجلاس تغییرات آب و هوا بامداد دوشنبه ٣٠ فروردین به نیویورك می‌رود.
بیست و یكمین كنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (CCNUCC) از 30 نوامبر 2015 در پاریس آغاز به كار كرد.
كنفرانس آب و هوایی پاریس پس از امضای بیانیه جهانی حقوق بشر در پاریس در سال ١٩٤٨ میلادی، بزرگ‌ترین كنفرانسی محسوب می شود كه تاكنون در این شهر برگزار شده بود.
این اجلاس با هدف دستیابی به یك پیمان جدید جهانی برای كاهش انتشار كربن و كمك به كشورهای فقیر برای مقابله با اثرات گرمایش جهانی و همین طور كاهش دو درجه‌ای گرمای زمین برگزار شد و هدف آن دست‌یافتن به توافقی جهانی در این زمینه بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: