کد خبر: ۳۰۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳
رئيس سازمان نظام صنفي رايانه ايران از آمادگي بخش خصوصي براي همكاري با دولت در اجراي پروژه ملي دولت الكترونيك خبر داد و گفت: بخش خصوصي حاضر است در اين زمينه سرمايه گذاري نيز انجام دهد.
دولت الكترونيك يا دولت ديجيتالي، استفاده دولت از فناوري اطلاعات به ويژه اينترنت براي جابجايي اطلاعات بين مردم، سازمان‌ها، بازار و ديگر اركان دولتي و ارايه خدمات به شهروندان با كمترين هزينه و رضايتمندي بيشتر است.
«ناصر علي سعادت» روز شنبه  تاكيد كرد، تحقق دولت الكترونيك و به اجرا درآمدن آن تنها با كمك و استفاده از توان بخش خصوصي امكان پذير است.
وي همچنين به خواسته رئيس جمهوري براي تحقق هر چه زودتر دولت الكترونيك اشاره كرد و افزود: بخش خصوصي براي ورود به اين مهم اعلام آمادگي كرده است .
رئيس سازمان نظام صنفي رايانه ايران تاكيد كرد: بخش خصوصي حتي حاضر است خدمات مورد نياز در دولت الكترونيك را نخست به دولت ارائه دهد و پس از هر مرحله كه موفقيت آميز بود هزينه آن را از محل خدمات ارائه شده دريافت كند تا هزينه هاي گزاف بر دولت تحميل نشود.
سعادت تحقق نيافتن دولت الكترونيك تا اين زمان را ناشي از بي توجهي به استفاده از توان بخش خصوصي دانست و گفت: توجه جدي تر به همكاري بخش خصوصي مي تواند موانع اجراي آن را كاهش دهد و تحقق آن را ميسر كند.
وي با بيان اينكه دولت الكترونيك شامل دو بخش زيرساخت و استفاده از ارتباطات و نرم افزارها براي ارائه خدمات است، يادآور شد: دولت يازدهم در بخش تامين زيرساخت ها به اندازه كافي تلاش كرده و زيرساخت هاي لازم را فراهم كرده است ، هرچند جاي كار بيشتر هم وجود دارد.
رئيس سازمان نظام صنفي رايانه ايران به ارتباطات و خدماتي كه قرار است بر بستر دولت الكترونيك ارائه شود، اشاره كرد و گفت:همه اين خدمات بحث هاي نرم افزاري است كه بخش خصوصي توانايي هاي خود را در ارائه نرم افزارهاي مناسب نشان داده است.
وي مردم را منتفع نهايي به اجرا درآمدن پروژه دولت الكترونيك دانست و اضافه كرد: مردم با به اجرا درآمدن اين پروژه مي توانند هر نوع خدمتي را در منزل خود دريافت كنند و نيازي به خروج از منزل و تردد در سطح شهرها نداشته باشند و اين به معناي بهبود شرايط زندگي مردم است كه شخص رئيس جمهوري بر آن تاكيد دارند.
سعادت همچنين گفت، بخش خصوصي خواهان سرمايه گذاري در اين بخش است.
 دولت يازدهم مصمم است خدمات مورد نياز مردم را بر بستر الكترونيكي به آنان ارائه دهد و بر همين اساس حسن روحاني رئيس جمهوري در ديدار نوروزي با مجموعه مديران وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات يكي از مطالبات خود را از اين مجموعه تحقق دولت الكترونيك عنوان كرد.
«محمود واعظي» وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز در همايش آي.سي.تي و اقتصاد مقاومتي كه به تازگي برگزار شد،با اعلام اين خبر كه شبكه ملي اطلاعات تا اواسط سال جاري رونمايي شود، گفت: تمامي تلاش ما در مجموعه اين وزارتخانه اين است كه تا سه ماه آينده پروژه دولت الكترونيك و در اواسط سال 1395 شبكه ملي اطلاعات را رونمايي كنيم.
نام:
ایمیل:
* نظر: