کد خبر: ۳۰۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام كرد، قیمت های نفت دیروز (جمعه) به دلیل افت تقاضا، كاهش یافت، زیرا تاجران و تحلیلگران پیش بینی می كنند كه نشست تولیدكنندگان مهم نفت در دوحه نتواند كار چندانی برای كاهش مازاد عرضه نفت در بازارها انجام دهد.
به گزارش رویترز، همزمان با اینكه تولید كنندگان نفت، در صدر آنها عربستان سعودی و روسیه، فردا (یكشنبه) در دوحه در مورد فریز تولید در حدود سطح فعلی گفت وگو می كنند، همه چشم ها به پایتخت قطر دوخته شده است.
هدف این گفت وگوها، كاهش مازاد عرضه نفت است كه هم اكنون 1.5 میلیون بشكه در روز بیش از تقاضاست.
این نخستین اقدام مشترك تولیدكنندگان اوپك و غیراوپك در 15 سال گذشته است، هر چند ایران از شركت در این گفت وگوها خودداری كرده و اعلام كرده كه می خواهد تولید نفت خود را به سطح پیش از تحریم برساند.
تحریم های بین المللی علیه ایران در ژانویه 2016 (دی 94) لغو شد. صادرات نفت ایران كه در اواسط سال 2012 معادل 2.5 میلیون بشكه بود، به دلیل تحریم ها به 1.1 میلیون بشكه در روز كاهش یافت.
یك تاجر نفت به رویترز گفت: احتمال می رود نشست فردای اوپك و غیراوپك، نتیجه ای نداشته باشد مگر اینكه شركت كنندگان همه را غافلگیر كنند و به یك تصمیم موثر برسند.
وی افزود: بنابراین امروز می خواهم سهام نفتی خود را بفروشم.
قیمت نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز بازار لندن 74 سنت نسبت به پنجشنبه كاهش یافت و به 43 دلار و 10 سنت رسید، در حالی كه نفت خام آمریكا در بازار نیویورك به بهای 40 دلار و 36 سنت معامله شد و یك كاهش قیمت یك دلار و 14 سنتی را نسبت به روز پیش از آن تجربه كرد.
مازاد عرضه نفت خام در بازارها موجب كاهش 70 درصدی قیمت این كالا از اواسط سال 2014 شده است.
«دومینیك كریچلا» تحلیلگر موسسه مدیریت انرژی در نیویورك گفت: بعید است نتیجه این نشست، كاهش تولید نفت باشد.
برچسب ها: نفت ، دوحه ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار