کد خبر: ۳۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸
مدیر عامل شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در واكنش به طرح مجلس برای پلكانی كردن نرخ بنزین گفت: دولت به دنبال تك نرخی كردن بنزین است و پنج نرخی شدن آن مشكلات زیادی را ایجاد خواهد كرد.
عباس كاظمی شنبه در حاشیه همایش «صنعت نفت دانش بنیان، تبلور اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی» در جمع خبرنگاران درباره طرح مجلس برای افزایش و پلكانی كردن نرخ بنزین افزود: پیشنهاد دولت تك نرخی كردن بنزین است و درباره جزئیات طرح پلكانی كردن نرخ باید از مجلس سوال كرد.
وی اضافه كرد: نمایندگان مجلس این طرح را ارائه كرده اند؛ بنابراین باید راهكارهای آن را نیز مشخص كنند.
معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآوردهای نفتی درباره ماندگاری كارت سوخت گفت: كارت سوخت بنزین در گذشته برای مدیریت مصرف، جلوگیری از قاچاق و تضمین امنیتی عرضه بنزین ارائه شد كه طرح موفقی بود.
وی اضافه كرد: اما به تدریج میزان تولید بنزین داخل كشور افزایش یافته و قیمت ها نیز بالا رفت و میزان قاچاق كاهش یافت؛ بنابراین دیگر نیاز به عرضه بنزین از طریق كارت سوخت وجود ندارد.
كاظمی، به مشكلات پنج نرخی شدن بنزین اشاره كرد و ادامه داد: اگر بنزین پنج نرخی شود مشخص نیست كه چگونه باید در پمپ های بنزین پول آن را پرداخت و تسویه كرد.
مدیرعامل شركت پالایش و پخش فرآورده های نفتی اضافه كرد: در زمان دو نرخی بودن بنزین با مشكلات گسترده ای در جایگاه ها مواجه بودیم و پنج نرخی كردن بنزین مشكلات زیادی را ایجاد خواهد كرد.

** واردات روزانه هشت میلیون لیتر بنزین در سال 95
معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره افزایش واردات بنزین در سال 95 گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال روزانه هشت میلیون لیتر بنزین وارد كشور خواهد شد.
وی افزود: اما مساله این است كه واردات بنزین از طریق كشتی انجام می شود بنابراین امكان دارد در یك مقطع زمانی میزان واردات بیشتر از میانگین در نظر گرفته شده شود اما در هفته های بعد میزان واردات كاهش یافته و یا انجام نشود.
وی ادامه داد: در سال گذشته به طور میانگین میزان واردات بنزین 9.5 میلیون لیتر بوده اما امسال به هشت میلیون لیتر كاهش خواهد یافت كه بخشی از آن صرف ذخیره سازی می شود.
وی اضافه كرد: با راه اندازی فازهای جدید پالایشگاه های ستاره خلیج فارس و بندرعباس نیاز كشور به واردات بنزین كاهش می یابد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار