کد خبر: ۳۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
مجري طرح گندم وزارت جهادكشاورزي از به وقفه افتادن برداشت گندم به دليل بارندگي خبر داد و گفت: بارندگي روزهاي اخير به مزارع گندم خوزستان و دشت عباس ايلام آسيب زده اما هنوز ميزان خسارت اعلام نشده است.
اسماعيل اسفنديارپور روز يكشنبه  افزود: در ماه هاي فروردين و ارديبهشت به طور معمول حدود 2 درصد كل خريد گندم انجام مي شود كه به دليل بارندگي هاي اخير و بروز سرما، عمليات برداشت با وقفه مواجه شده است.
به گفته وي، در حال حاضر برداشت گندم در استان هاي بوشهر، هرمزگان، سيستان و بلوچستان، جنوب كرمان، جنوب استان فارس، خوزستان و ايلام در حال انجام است.
اسفنديارپور افزود: تاكنون 22 هزار تن گندم از بوشهر، بيش از يك هزارتن از سيستان و بلوچستان و حدود 16 هزارتن گندم از جنوب كرمان خريداري شده است.
به گفته مشاور وزيرجهادكشاورزي ، امسال خريد گندم را شركت مادر تخصصي بازرگاني دولتي ايران با مباشرت سازمان مركزي تعاون روستايي كشور و عامليت بانك كشاورزي انجام مي دهد.
وي گفت، برداشت گندم از 17 اسفندماه پارسال در سيستان و بلوچستان آغاز شده است و بتدريج در ساير استان هاي كشور ادامه مي يابد.
اسفنديارپور تصريح كرد: براساس مصوبه دولت، امسال قيمت هر كيلوگرم گندم معمولي (نان) 12 هزار و 705 ريال و گندم دوروم 13 هزار و 68 ريال با چهار درصد افت مفيد و دو درصد افت غير مفيد از گندمكاران خريداري مي‌شود.
 سال گذشته حدود 11 ميليون و 500 هزار تن گندم در كشور توليد شد و هشت ميليون و 80 هزار تن آن با قيمت گندم معمولي (گندم نان) به ميزان 11هزار و 550 ريال و هر كيلوگرم گندم دوروم با قيمت 11 هزار و 880 ريال با افت مفيد چهار درصد و افت غيرمفيد دو درصد توسط شركت بازرگاني دولتي ايران خريداري شده بود.
امسال حدود 6 ميليون هكتار از اراضي آبي و ديم 31 استان كشور زير كشت گندم رفته است.
نام:
ایمیل:
* نظر: