کد خبر: ۳۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
دبیركل انجمن صنفی كارفرمایان صنعت پتروشیمی، گفت: تحریم پوشش بیمه‌ای كشتی های حامل محصولات پتروشیمی ایران بزودی به طور كامل لغو می شود.
احمد مهدوی ابهری  در حاشیه برگزاری دهمین نمایشگاه ایران‌پلاست در جمع خبرنگاران افزود: بیمه كشتی‌ها به منظور صادرات محصولات پتروشیمی هنوز با مشكل تحریم روبروست.
وی اضافه كرد: تسهیلاتی فراهم شده تا این مشكل برطرف شود اما نمی‌توان به طور قطع گفت كه تحریم بیمه ‌ای كشتی‌های حامل محصولات پتروشیمی حل شده است.
وی با بیان اینكه مراودات بانكی نیز با مشكلاتی مواجه است، ادامه داد: نمی‌توان به طور قطع گفت كاری انجام نشده اما هنوز مراودات بانكی نیز دچار مشكل هستند كه ما انتظار داریم با برطرف شدن این مشكلات، روند صادرات محصولات پتروشیمی بهبود پیدا كند.
وی با بیان اینكه پس از اجرایی شدن برجام، برخی از شركت ‌های پتروشیمی موفق شدند بخشی از مطالبات خود را دریافت كنند، گفت: با مذاكراتی كه با برخی از شركت ‌های كره‌ جنوبی داشتیم موفق شدیم نیمی از مطالبات خود را از آنها دریافت كنیم، اما باید توجه داشت هنوز مشكلات بانكی حل نشده و ما امیدواریم كه این روند بهبود یابد.
به گزارش ایرنا، دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست از 25 تا 29 فروردین با حضور 500 از 25 كشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران دایر است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار