کد خبر: ۳۰۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
لائوس براساس قراردادی برای صادرات كائوچو فرآوری شده از ماه آینده 100 تن از این كالا را به عنوان نخستین مقصد در خاورمیانه به ایران صادر می كند.
یك شركت ایرانی براساس قراردادی با شركت 'بونتهان' لائوس از ماه آینده میلادی 100 تن كائوچوی فرآوری شده را وارد می كند.
قرارداد صادرات این محصول توسط 'بونلون سیلاوونگ' معاون شركت توسعه صادرات و واردات محصولا كشاورزی 'بونتهان' لائوس و 'حامد میرلوحی' نماینده یك شركت ایرانی كه در زمینه تامین و ارائه مواد اولیه صنایع در زمینه لاستیك طبیعی و مصنوعی و سایر محصولات صنعتی فعالیت می كند، امضا شد.
به نوشته روز جمعه 'وینتیان تایمز' لائوس، 'بونلون' معاون شركت توسعه صادرات و واردات محصولا كشاورزی 'بونتهان' با بیان این موضوع كه این برای نخستین بار است كه یك شركت لائوسی برای صادرات لاستیك به خاورمیانه وارد شده است، افزود كه این شركت ایرانی قصد دارد در صورت هموار بودن مسیر تجارت، میزان خرید خود را از سایر تولیدكنندگان كائوچو در این كشور حوزه جنوب شرق آسیا افزایش دهد.
شركت لائوسی تامین كننده كائوچو صادراتی به ایران بیش از 570 هكتار مزارع كائوچو در استان 'چامپاساك' در اختیار دارد كه 200 هكتار از این مزارع توسط كشاورزان محلی كشت شده اند.
به گفته این فعال تجاری لائوسی، این شركت در حال حاضر قادر به تولید روزانه 25 تن كائوچو است و قصد دارد با افزایش میزان تولید خود نیاز خارجی ها به این محصول را تامین كند.
وی گفت كه در استان 'اودمكزای' نیز سرمایه گذاران چینی پس از توافق ایجاد شده با مقامات استانی قرار است به كشاورزان در كاشت این محصول كمك كنند و در مقابل ارائه این قبیل كمك ها، محصول كائوچو را از كشاورزان تحویل بگیرند.
كائوچو ماده اولیه تولید لاستیك است و افت روند قیمت جهانی كائوچو باعث كاهش قیمت لاستیك در بازار های جهانی و داخلی شده است. اما نمودار زیر نشان از كاهش قیمت، حجم واردات و ارزش واردات هم به ریال و هم به دلار شده است.
روند واردات كائوچو به ایران، همزمان با كاهش قیمت كاین محصول در بازارهای جهانی نزولی بوده است. قیمت هر كیلو كائوچو از 99 هزار و 720 ریال در 6 ماهه نخست سال 1392 به كیلویی 46 هزار و 699 ریال در آبان ماه گذشته رسید و بیش از 50 درصد افت قیمت داشته است.
حجم واردات نیز از 6 ماهه نخست سال 1393 نوسانی و در مجموع كاهش داشته و ارزش معاملات نیز از 6 ماهه نخست سال 1393 روند نزولی را در پیش گرفته است.
نام:
ایمیل:
* نظر: