کد خبر: ۳۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
رئیس شركت ملی گاز پاكستان از برنامه سفر هیات عالی وزارت نفت و منابع طبیعی این كشور به ریاست 'شاهد خاقان عباسی' وزیر نفت پاكستان به تهران در ماه آتی میلادی با هدف رایزنی درخصوص قرارداد خط لوله گاز خبر داد.
مبین صولت با بیان اینکه این سفر بنا به دعوت رسمی وزارت نفت ایران انجام می شود، گفت: وزارت نفت ایران پس از سفر اخیر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد از طرف پاكستانی دعوت كرده است تا برای انجام گفت و گوهایی درباره قرارداد خط لوله گاز میان دو كشور، به تهران سفر كند.
وی با بیان اینكه زمان این سفر هنوز نهایی نشده است، گفت كه احتمالا این سفر اواسط ماه می (اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد) انجام خواهد شد.
مبین صولت گفت: پیش از سفر هیات عالی وزارت نفت پاكستان به تهران، یك كارگروه متشكل از كارشناسان برای فراهم كردن مقدمات سفر، عازم تهران خواهد شد.
رئیس شركت ملی گاز پاكستان نسبت به سفر آتی هیات وزارت نفت این كشور به ایران و پیشرفت در روند اجرای قرارداد خط لوله گاز ایران-پاكستان ابراز خوش بینی كرد.
شاهد خاقان عباسی اسفند ماه گذشته و حدود یك ماه پیش از سفر اخیر رئیس جمهوری ایران به اسلام آباد، در یكی از جلسات علنی مجلس ملی این كشور گفته بود كه اسلام آباد پیشنهادهایی برای 'اصلاح برخی بندهای قرارداد خط لوله گاز' به تهران داده است و منتظر پاسخ تهران به این پیشنهاد است.
دولت پاكستان، طبق قرارداد با ایران، باید 16 ماه پیش (تا پایان سال 2014) به تمام تعهدات خود عمل می كرد و خط لوله را در خاك خود احداث و تكمیل می كرد اما با وجود اینكه 16 ماه از پایان ضرب الاجل این قرارداد می گذرد، پاكستان هنوز هیچ گونه اقدام عملی در این خصوص انجام نداده است.
اسلام آباد تا پیش از این، تحریم ها را برای عمل نكردن به تعهداتش بهانه قرار می داد اما اكنون كه تحریم ها لغو شده است، طرف پاكستانی تا به امروز، آنگونه كه باید، گام های جدی و عملی به سمت اجرای این قرارداد برنداشته است.
نام:
ایمیل:
* نظر: