کد خبر: ۳۰۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
معاون نوآوري و فناوري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از راه اندازی پارك فناوري با محوریت فعاليت در بخش اينترنت اشيا در آینده نزدیک خبر داد.
اميرحسين دوايي مركزي اظهار داشت: پارك فناوري، محلي براي استقرار شركت هاي بخش فناوري اطلاعات و ارتباطات(آي سي تي) خواهد بود كه همگي در يك مكان مشخص جمع شده و به فعاليت درباره توسعه دانش آي سي تي در كشور كمك كنند.
وي گفت: همه زير ساخت هاي لازم براي فعاليت شركت هاي بخش آي سي تي در اين پارك ايجاد خواهد شد تا فعالان اين بخش بتوانند در حوزه اينترنت اشيا كه آينده آي سي تي جهان است فعاليت كرده و به توسعه آن در كشور بپردازند.
اينترنت اشيا براي نخستين بار در سال ۱۹۹۹ توسط كوين اشتون مورد استفاده قرار گرفت و جهاني را توصيف كرد كه در آن هر چيزي، از جمله اشيا بي جان، براي خود هويت ديجيتال داشته باشند و به رايانه ها اجازه دهند آن ها را سازماندهي و مديريت كنند.
اينترنت اكنون همه مردم را به هم متصل مي كند، اما با اينترنت اشياء همه اشياء به هم متصل مي شوند. پيش از آن كوين كلي در كتاب قوانين نوين اقتصادي در عصر شبكه ها (1998) موضوع نودهاي كوچك هوشمند ( مانند سنسور باز و بسته بودن درب ) را كه به شبكه جهاني اينترنت وصل هستند، مطرح كرد.
اينترنتِ اشياء (Internet of Things (IoT)) مفهومي تازه در دنياي فناوري و ارتباطات است كه در آن براي هر موجودي (انسان، حيوان و يا اشياء) قابليت ارسال داده از طريق شبكه‌هاي ارتباطي، اعم از اينترنت يا اينترانت، فراهم مي‌ شود.
معاون نوآوري و فناوري وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات عنوان كرد: تلاش مي شود شركت هاي توانمند و نوآور در اين پارك مستقر شده و در كنار يكديگر به توسعه اين دانش كمك كنند.
وي خاطرنشان كرد: پارك فناوري در محلي كه در اتوبان كرج براي اين هدف در نظر گرفته شده است، ايجاد خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني رئيس جمهوري ايران شانزدهم فروردين ماه امسال در بازديد از وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات خواستار آن شد كه از فضاي بوجود آمده در پسابرجام در راستاي جذب سرمايه‌هاي داخلي و خارجي و بهره‌گيري از فناوري‌هاي مهم دنيا استفاده شود.
وي افزود: بايد با كار، تلاش، ذوق و فناوري، از توانمندي‌هاي داخلي و نيروهاي جوان كشورمان به بهترين شكل استفاده كنيم و در اين فضا يكي از بخش‌هايي كه مي‌تواند به حركت پرشتاب جامعه كمك كند، فناوري اطلاعات(آي‌تي) و فناوري اطلاعات و ارتباطات (آ‌سي‌تي) است كه مي‌تواند در توسعه علم و دانش و فناوري‌هاي ما پيشران باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: