کد خبر: ۳۰۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
مدیركل توسعه فناوری و صدور خدمات فنی مهندسی درباره تفاهمنامه امضا شده همكاری مشترك وزارت ارتباطات و صندوق كارآفرینی امید گفت: 150 میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از كسب و كارهای نوپا در قالب این تفاهمنامه اختصاص داده شد.
«حسین صمیمی» افزود: با هدف توسعه فضای كارآفرینی واشتغالزایی از سوی بخش خصوصی، صندوق كارآفرینی امید در این توافقنامه حمایت از شركت های نوپای فعال در بخش آی.سی.تی  که از سوی این وزارتخانه معرفی می شوند را برعهده خواهد داشت.
وی مدت این توافقنامه را پنج سال عنوان كرد و گفت: مبلغ یكصد میلیارد ریال از سوی صندوق كارآفرینی امید و 50 میلیارد ریال از محل منابع وزارتخانه برای حمایت از كسب و كارهای نوپا پرداخت می شود.
صمیمی درباره شیوه تخصیص وام اضافه كرد: بخش زیادی از تسهیلات به شركت های نوپایی اعطا می شود كه در پارك های علم و فناوری، مركزهای رشد یا شتاب دهنده ها مستقرند و از سوی این نهادها معرفی می شوند. بخش دیگر نیز به شركت های دانشگاهی مورد تایید دانشگاه ها تخصیص می یابد كه دست كم یك عضو هیات علمی با مجوز هیات امنای دانشگاه در آنها فعال باشد.
مدیركل توسعه فناوری و صدور خدمات فنی مهندسی اعلام كرد سقف وام یكصد میلیارد ریال با كارمزد پایین در نظر گرفته شده است.
وی افزود: كارگروهی ویژه متشكل از نمایندگان وزارتخانه و صندوق برای تدوین آیین نامه ها، شیوه های اجرایی، بررسی و ارزیابی طرح های شركت های نوپا تشكیل شده است.
صمیمی گفت: در این چارچوب مكاتباتی با وزارت علوم انجام گرفته است تا اطلاعات مربوط به پارك های فعال در بخش آی.سی.تی را در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دهند.
مدیركل توسعه فناوری و صدور خدمات فنی مهندسی از اقدام مشترك با بنیاد ملی بازی های رایانه ای برای حمایت از شركت های فعال در آن زمینه خبر داد و گفت: بزودی شركت های بازی ساز رایانه ای منتخب نیز برای اعطای تسهیلات معرفی می شوند.
به گفته وی، تاكنون در قالب وام وجوه اداره شده، یك هزار و 40 میلیارد ریال برای اعطا به شركت های فناور در بخش آی.سی.تی مصوب شده است كه مراحل ارائه را طی می كند.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در چارچوب ضوابط و مقررات موجود و برای حمایت از پروژه ها و طرح های توسعه ای اشتغال آفرین یا صادرات كالا و خدمات بخش های خصوصی و تعاونی غیردولتی از محل منابع داخلی شركت های وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با عنوان وجوه اداره شده، تسهیلاتی را به شركت‌های دارای شرایط اعطا می‌كند.
نام:
ایمیل:
* نظر: