کد خبر: ۳۰۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاكید كرد:حق مردم ایران است كه با استفاده از تعاملات جهانی، به سوی رفاه اجتماعی و قله‌های پیشرفت حركت كند.
به گزارش  روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت‌الله اكبر هاشمی رفسنجانی روز دوشنبه در دیدار مدیر عامل و جمعی از مدیران ارشد و مسؤولان سازمان كشتیرانی از شكستن تحریم ها به خصوص برای فعالیت‌های بین‌المللی كشتی‌های ایران ابراز خوشحالی كرد.
وی با انتقاد از كسانی كه سعی در القای شكست برجام دارند، گفت: الان كشورهای مهم جهان و سازمان‌ها و شركت‌های بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری و همكاری با ایران از همدیگر سبقت می‌گیرند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح موقعیت جغرافیایی ایران در منطقه خاورمیانه، به فراز و فرودهای اتفاقات سیاسی و كوتاه‌بینی برخی مسؤولان كشورهای جنوبی خلیج‌فارس، اشاره كرد و گفت: واقعیت‌های زندگی و تاریخ بشریت نشان می‌دهد كه این تنگ‌نظری‌های سیاسی موقتی است و با برگشت عقلانیت به حاكمیت برخی از كشورها، شاهد گسترش همكاری‌های كشورهای همسایه خواهیم بود.
هاشمی رفسنجانی با بیان برخی از اظهارنظرهای مسؤولان كشورهای اروپایی كه طی سال‌های اخیر به ایران آمده‌اند، گفت: تقریباً همه كسانی كه با من دیدار داشتند، بر تمایل خویش برای ایجاد روابط اقتصادی، علمی، فرهنگی و اجتماعی تأكید می‌كردند.
وی تبلیغات سنگین مخالفان دولت را با هدف القای نا امیدی مردم، برخلاف مصالح و منافع ملی دانست و گفت: نگاه سیاسی و باندی به منافع ملی و همگانی مردم و نقد غیرمنصفانه مسایلی كه به كلیت نظام مربوط می‌شود، هیچ توجیهی ندارد، در حالی كه دنیا بر موفقیت‌های ایران در مذاكرات هسته‌‌ای تأكید می‌نماید.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دستاوردهای برجام را دو طرفه خواند و با تحلیل چرایی و چگونگی دلواپسی برخی كشورهای جهان در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران، گفت: علی‌رغم فتوای سیاسی، دینی رهبر جمهوری اسلامی كه ساخت بمب هسته‌ای را حرام دانسته‌اند، از رشد علمی فرزندان ایران نگران بودند كه این دانش در كشور بومی شده و برگشت ناپذیر است.
هاشمی رفسنجانی با اشاره به سیاست‌های كلان جمهوری اسلامی، گفت: آنچه ایران در فعالیت‌های هسته‌ای برای مقاصد صلح‌جویانه می‌خواهد، ریشه در فرهنگ اسلامی و تمدن ایرانی دارد.
وی با بر شمردن فوائد بسیار زیاد انرژی هسته‌ای و اهمیت آنها به خصوص در مسایل كشاورزی، بهداشتی و درمانی، گفت: هیچ توجیه عقلانی نداشت و ندارد كه ملتی را با احتمال حركت به سوی بمب هسته‌ای، از مواهب بی‌شمار دانش هسته‌ای محروم كرد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان برخی تفاوت‌های شاخص‌های سیاست خارجی در دولت فعلی و سابق جمهوری اسلامی، گفت: نگاه عاقلانه دولت یازدهم و تأكید تیم مذاكره كننده بر منطق و استدلال، اوضاع را از حالت سابق به شرایطی رسانده كه امروزه كشتی‌های جمهوری اسلامی ایران به هر جا كه بخواهند، می‌روند.
هاشمی رفسنجانی با ابراز رضایت از فعالیت‌های سازمان كشتی‌رانی و شخص دكتر سعیدی، گفت: رونق كشتی‌رانی جمهوری اسلامی نشان از روانی چرخ اقتصاد كشور دارد و باید تلاش كنیم كه این رونق علاوه بر نفت در صادرات غیرنفتی هم گسترش یابد.
در آغاز این دیدار محمد سعیدی مدیر عامل سازمان كشتیرانی ضمن معرفی مدیران و ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان در سال‌های اخیر به آثار بسیار خوب دوران پسابرجام در صنعت كشتیرانی اشاره كرد و گفت: در حال حاضر كشتی‌های ایران با پرچم مقدس جمهوری اسلامی هیچ مانعی برای ورود به آب‌های بین‌المللی و پهلو گرفتن در بنادر جهان ندارند كه از نتایج برجام است.
نام:
ایمیل:
* نظر: