کد خبر: ۳۰۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
معاون دولت الكترونيك سازمان فناوري اطلاعات ايران گفت: پنجره واحد خدمات دولت به نشاني iran.gov.ir اجرايي شده است.
رضا باقري اصل روز سه شنبه در نشست تخصصي پنجره واحد خدمات دولت با تاكيد بر اينكه پنجره واحد خدمات دولت iran.gov.ir با درايت مسئولان ذيربط و برنامه ريزي هاي منسجم اجرايي شده است، افزود: مطالعات تطبيقي با پرتال هاي كشورهاي توسعه يافته در طراحي آن انجام گرفته و تلاش شده است با بررسي پرتال هاي موفق از تجربه هاي خدمات الكترونيكي ساير كشور ها نيز بهره لازم برده شود.
وي بيان كرد: تلاش هايي در سال هاي گذشته براي ارائه خدمات دولتي از سوي دولت صورت گرفته اما به دليل تعدد اين خدمات و سازمان هاي متعدد نياز به يك پرتال جامع كه به صورت يكپارچه و منسجم خدمات دولتي را به مردم ارائه دهد به شدت احساس مي شد كه در همين راستا پنجره واحد خدمات دولت طراحي شد.
باقري اصل به همكاري دستگاه ها و سازمان هاي مختلف به عنوان خوشه هاي اين پرتال در اجرايي كردن آن اشاره كرد و گفت: دستگاه ها اگر نياز به ياري بيشتري براي همكاري با پنجره واحد خدمات دولت داشته باشند در كميسيون دولت الكترونيك مطرح شده و توسط اين كميسيون و شوراي اجرايي فناوري اطلاعات حمايت مي شوند.
معاون دولت الكترونيكي سازمان فناوري اطلاعات با بيان اينكه اجراي دولت الكترونيكي به عنوان يكي از اصلي ترين محورهاي پياده سازي سياست هاي اقتصاد مقاومتي است از ايجاد شرايط به منظور توانمندسازي و تسهيل گري كسب و كارهاي فعال خبر داد.
باقري اصل بر تاكيد دولت تدبير و اميد به اشتغال زايي در بستر فناوري اطلاعات اشاره كرد و گفت: رئيس جمهوري در ابتداي سال جاري با حضور در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات بر لزوم پياده سازي كامل شبكه ملي اطلاعات، دولت الكترونيكي و توسعه اشتغال تاكيد داشتند.
وي خاطرنشان كرد: مسير اصلي ما در سازمان فناوري اطلاعات ايجاد شرايطي به منظور توانمندسازي و تسهيل‌گري در كسب وكارهاي فعال در اين حوزه بوده است.
پيش از اين محمود واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از تلاش براي راه اندازي دولت الكترونيك در سال جاري خبر داده بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: