کد خبر: ۳۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: ساخت نیروگاه های كوچك با مشاركت مردم به عنوان یكی از مولفه های اقتصاد مقاومتی در برنامه كاری این وزارتخانه قرار گرفته است.
هوشنگ فلاحتیان در آیین پایانی بیست و یكمین همایش ملی مدیران شبكه های توزیع نیروی برق كشور كه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد كرج برگزار شد، افزود: تشویق سرمایه گذاران به ساخت نیروگاه های كوچك از اهداف مهم وزارت نیرو است كه با مشاركت بنگاه های مختلف اقتصادی و سرمایه گذاران بخش خصوصی این رویكرد را در تمام استان ها دنبال می كنیم.
وی با بیان اینكه،توجه به توسعه نیروگاه های تجدید پذیر در سال های اخیر مورد توصیه وزیرنیرو بوده است، اظهاركرد: در این عرصه، تشویق متقاضیان و سرمایه گذاران می تواند به كاهش تلفات انرژی و افزایش بهره وری كمك كند.
فلاحتیان ادامه داد:سال اقتصاد مقاومتی و اقدام وعمل فرصت مناسبی است تا وزارت نیرو برخی مشكلات و چالش های سال های اخیر خود را جبران كند و صنعت برق كشور بویژه در قسمت توزیع باید كارنامه قابل قبولی ارایه دهد.
معاون وزیر نیرو در اموربرق و انرژی گفت: در دوسال گذشته موفقیت های خوبی در صنعت برق كشور و در كاهش تلفات انرژی به دست آمده است و قطعا در این بخش باید روش های دیگری را به كار ببریم و هدف گذاری كنیم.
وی اظهار كرد:ساماندهی سهام شركت های توزیع نیروی برق درسال 95پیش بینی شده و اجرایی می شود و همچنین ابلاغ آیین نامه تكمیلی واگذاری انشعاب درآینده نه چندان دور با ویرایش جدید صورت می گیرد.
فلاحتیان بیان داشت: زمینه تسهیل در ارایه بهینه خدمات را می بایست فراهم كرد و استفاده از خدمات آی.ای.تی و آی. سی. تی برای مشتریان امری ضروری و اجتناب نا پذیر است.
وی گفت: برخی كارهای خلاقانه و كم هزینه رضایت مشتریان را بالا می بردوارتقای سطح رضایت متقاضیان برق نیازمند هزینه زیاد نیست و تغییر رویه ها استفاده از فناوری های نوین در خدمات و قطعات می تواند سطح رضایت مشتریان را بالا ببرد.
وی ،كوتاه كردن زمان واگذاری انشعاب برق به مشتریان را از موضوعاتی برشمرد كه می تواند شاخص های جمهوری اسلامی ایران را ارتقا دهد و رتبه ایران را در سطح بین المللی افزایش دهد .
وی افزود: اكنون رتبه ایران دربخش صنعت برق در سطح بین المللی 30 پله افزایش یافته است.
بیست ویكمین همایش ملی مدیران شبكه های توزیع برق كشور كه دیروز سه شنبه در دانشگاه آزاد اسلامی كرج آغاز شد پس از بررسی آخرین دستاوردها و مشكلات و چالش های این بخش عصر امروز چهارشنبه به كار خود پایان داد.
در حاشیه این همایش نمایشگاهی بزرگ از دستاوردهای صنعت برق كشور حاصل كار وتلاش متخصصان بخش های دولتی و خصوصی در 79 غرفه برپا شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار