کد خبر: ۳۱۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي دولت را موظف كردند به منظور تشويق حضور نيروي كار ماهر و متخصص ايراني در بازارهاي بين المللي، طرح ارتقاي مهارت نيروي كار جهت حضور در اين بازارها را به اجرا درآورد.
نمايندگان در ادامه جلسه علني روز يكشنبه مجلس شوراي اسلامي، ماده الحاقي 3 به لايحه تنظيم برخي از احكام برنامه هاي توسعه كشور را مصوب كردند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در اين ماده دولت را موظف كردند به‌منظور ايجاد و تثبيت اشتغال پايدار، توسعه كارآفريني، كاهش عدم تعادل منطقه‌اي، با تاكيد بر بخش تعاوني و در چارچوب سياست‌هاي كلان اشتغال و اقتصاد مقاومتي و مصوبات شوراي‌عالي اشتغال اقدامات زير را به‌عمل آورد.
در بخشي از اين ماده الحاقي آمده است كه به‌منظور ايجاد پوشش حمايتي فراگير و اعمال سياست‌هاي اجرائي معطوف به تشويق حضور نيروي كار ماهر و متخصص ايراني در بازارهاي بين‌المللي، طرح ارتقاي مهارت نيروي كار جهت حضور در بازار كار بين‌المللي را به اجراء درآيد.
بر اساس بخش ديگري از اين بند، به‌منظور ايجاد و تثبيت اشتغال در بنگاه هاي خرد و كوچك، دولت مكانيزم‌هاي تشويقي كارفرمايي را اجرا كند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ماده الحاقي4 اين لايحه را به دليل ابهاماتي حذف كردند كه در آن آمده بود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مجاز است نسبت به تغيير ساختار اداره بيمارستان‌هاي وابسته به دانشگاههاي علوم پزشكي و هيات امنايي كردن آنها با داشتن اختيارات مالي، اداري و استخدامي و استقلال مالي اقدام كند. همه درآمدهاي بيمارستان از محل منابع عمومي، بيمه‌ها، پرداختي‌هاي مردم در مقابل خدمات (درماني، تشخيصي، آموزشي و پژوهشي)، كمك هاي مردمي، وجوهات شرعيه (با نظر مراجع عظام تقليد) و ساير منابع مربوط به حساب درآمدي كه توسط خزانه‌داري كل‌كشور براي هريك از بيمارستان‌ها ايجاد مي‌شود واريز مي‌شود و معادل آن به رديف هزينه‌اي بيمارستان‌ها اختصاص مي‌يابد.
نام:
ایمیل:
* نظر: